Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2013
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: RASHİN SHAHYADİ
Danışman: SILA AY
Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
Özet:Alanda yapılan araştırmalara bakıldığında bu çalışmanın örneklem grubunun yaşadığı İranda bu konu ile ilgili, çok araştırma yapılmadığı ve yapılan az sayıda çalışmanın da çok fazla dikkate alınmadığı görülmüştür. Bu çalışma, öğrencilerin İngilizce akademik başarı düzeyleri ile ekonomik ve ailesel özellikleri arasındaki ilişki durumunu belirlemeyi amaçlayan betimsel analitik nitelikte bir çalışmadır. Bu çalışma, İranın Oroumieh şehrinde, alt ve üst sosyoekonomik grubu temsilen iki liseden üçüncü sınıf matematik ve bilim bölümünde okuyan toplam 90 öğrenci ile yapılmıştır. Söz konusu faktörlerin öğrencilerin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenmelerine etkilerini, öğrencilerin ailesel özellikleri ve ekonomik durumları hakkında 20 sorudan oluşan öğrenci anketi sonuçları ve okulda yapılan yılsonu İngilizce sınav puanları karşılaştırılarak incelenmiştir. Araştırmanın verileri üzerinde, değişkenler arası ilişkiyi belirlemek için çoklu regresyon tekniği kullanılmıştır. Araştırmada yapılan istatistiklerden elde edilen sonuçlara göre kurs ve dershaneye gitmenin, baba gelirinin, öğrencilerin ilerde iş bulma ümidinin ve İngilizcenin iş bulabilmelerinde etkisi olduğununa inanmanın İngilizce başarısıyla olumlu ilişkili olduğu; ancak video CD, bilgisayar gibi cihazlara sahip olmanın ve kardeş sayısının İngilizce yılsonu puanı ile olumsuz olarak ilişkili olduğu söylenebilir. İncelenen diğer faktörlerin İngilizce başarısı üzerinde çok fazla etkisi görülmemiştir.Abstract As we look in previous researches, there are just a few researches about this studys subject in Iran, where the sample group of this study live and these studies wasnt taken into consideration very much. This study aims to determine the effect of economic status and family background on students foreign language achievement and this is a descriptive analytical study. This study was restricted with two high schools in Oroumieh, Iran representing high and low economic groups with a total of 90 third-grade math and science students. This study analyzed the effect of mentioned factors on students foreign language achievement with comparing the results of the student questionnaire, which was developed from 20 questions about students economic status and their family background, with students English year-end exam scores. To determine the correlation between variables, a multiple regression was run. According to the results gathered in research, it can be claimed that: The extra-curriculum activities, father income and having hope to find a good job in the future and believing in that English is helping to find a good job are positively correlated with English achievement but having a video CD or computer and the number of sisters and brothers are negatively correlated with English year-end exam score. The other factors didn?t have much effect on students English achievement.