Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: SALİHA GÖKTAŞ
Danışman: ÖZLEM ÇAKIR
Özet:Bağlaşık Öğrenme yöntemi ile entegre edilmiş matematik dersi, çocukların okula başladıktan sonra kaybetmeye başladıkları matematik dersine yönelik ilgilerini diri tutmaya yönelik bir çözüm için yürütülmüştür. Bu çalışma kapsamında geliştirilmiş olan bağlaşık öğrenme süreci çocukların matematiğe yönelik olumlu tutum geliştirmesini, böylece ders başarısını artırmayı amaçlamıştır. Bu çalışmanın temel amacı yukarıda kısaca bahsedilen konular ışığında bağlaşık öğrenme yöntemi kullanılarak nitelikli ders materyallerinin geliştirilmesini teşvik eden bir eğitim ortamı tasarlamaktır. Düzenlenen yeni ortamın eğitime katkısını incelemek için ortaokul düzeyinde çember ve daire konusu kapsamında 6 ders planından oluşan bir modül geliştirilmiştir ve deneysel bir çalışma ortamı hazırlanmıştır. Ders planının uygulanması 20 ders saati sürmüştür. Bu araştırmanın çalışma grubu Tandoğan Şehit Mucip Arıgan Ortaokulunda öğrenim gören 7. Sınıf öğrencilerinden toplam 35 kişi ile sınırlıdır. 17 kişi deney grubunu, diğer 18 kişi ise kontrol grubunu oluşturmaktadır. Araştırma iki aşamalı planlanmıştır. Birinci aşamada ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel (quasi-experimental) araştırma modeli kullanılmıştır. Grupların seçkisiz bir şekilde oluşturulması imkanı olmadığı için eşitlenmemiş kontrol gruplu model düşünülerek çalışma yürütülmüştür. Uygulama verilerinin analizi için SPSS 16 (The Statistical Package for The Social Sciences) istatistik programı kullanılmıştır. Akademik başarı düzeyinde anlamlı bir farkın meydana gelip gelmediğini belirlemek için tekrarlı ölçümler ANOVA istatistiksel yöntem kullanılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilmesi hedeflenen nicel verilere ek olarak, nitel veriler de toplanmıştır. Öğrenci görüş formu ile öğrencilerin görüşleri alınmış ve nitel veri inceleme yöntemi ile incelenmiştir. A mathematical instructional process based on the anchored instruction is seen as a solution to students 'distracted attention toward the math lesson while generally lose after their school years. The unit plan constructed in the scope of this study intends to support students so that they can adopt a positive attitude toward the math and they become more successful in this way. In other words, this study aims to organize an anchored based learning setting and materials. The unit plan consisted of six lesson plans and was developed in the topic of circle and flat. Effectiveness of the anchored based learning environment investigated with an application 20 lesson hours. The sample of this study was 35 seventh grade students. While the experimental group was comprised of 17 participants, 18 students were included in the control group. The study was conducted in Ankara, Tandoğan Şehit Mucip Arıgan Secondary School. The study was formed in two stages. The first stage has a quasi-experimental organization. The second stage of the research is qualitative research paradigm which deals with the students' viewpoints after the implementation process. To analyze the data, SPSS program was used. Repeated measure ANOVA was applied to reveal whether there is a significant difference between the groups. It was concluded that the group who experienced anchored based instructional process shows a significantly better performance in math-achievement test in the intended issue. Beside this, qualitative data was also attained from the experimental group with feedback form about anchored based instruction and analyzed in this context.