Yaygın din eğitiminde gençliğin eğitimi: Hollanda'da havra, kilise ve camilerde gençliğe yönelik eğitsel faaliyet ve hizmetler üzerine karşılaştırmalı bir alan araştırması


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: MUHAMMET FATİH GENÇ

Danışman: CEMAL TOSUN

Özet:

ÖZET GENÇ, Muhammet Fatih, Yaygın Din Eğitiminde Gençliğin Eğitimi (Hollanda‘da Havra, Kilise ve Camilerde Gençliğe Yönelik Eğitsel Faaliyet ve Hizmetler Üzerine KarĢılaĢtırmalı Bir Alan AraĢtırması), Doktora Tezi, DanıĢman: Prof. Dr. Cemal TOSUN, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri (Din Eğitimi) Anabilim Dalı, Ankara 2011, 262 sayfa. Bu çalıĢmada Hollanda gibi aĢırı seküler bir toplumda Müslümanların, Hıristiyanların ve Yahudilerin cami, kilise ve havralarında yürüttükleri yaygın din hizmetleri incelenerek; yaygın din eğitiminde kilise, cami ve havralarda gençliğe yönelik ne tür faaliyetlerin yapıldığı araĢtırılmıĢtır. Bu bağlamda tez üç bölümden oluĢmaktadır. Birinci bölümde, araĢtırmanın problemi, amacı, yöntemi, verilerin toplanması ve analizi, sınırlılıkları ve temel kavramları hakkında bilgiler verilmiĢtir. Ġkinci bölümde ise Hollanda eğitim sistemi ve bu sistem içerisinde devlet ve özel okullarda din eğitiminin tarihi süreci ve Ģimdiki durumu hakkında anlatılarak Hollanda‘daki üç büyük din olan Hıristiyanlık, Ġslam ve Yahudiliğin Hollanda topraklarındaki tarihi süreci hakkında bilgiler verilerek Üçüncü bölümde ise, kilise, havra ve camilerdeki yaygın din eğitimi hakkında yapılan araĢtırma sonuçlarına yer verilmiĢtir. Daha sonra kilise, cami ve havralarda gençliğe yönelik faaliyetler hakkında araĢtırma sonuçları sunulmuĢ, araĢtırma sonuç ve öneriler ile bitirilmiĢtir. ABSTRACT GENÇ, Muhammet Fatih, Informal religious education for youths (Comparative field study about informal religious education in synagogues, churches and mosques for youths), PhD. Thesis, Advisor: Prof. Dr. Cemal TOSUN, Graduate School of Social Sciences, Philosophy and Religion Sciences (Religious Education) Department, Ankara, 2011, 262 page. This study is a field research that focuses on informal religious education and youth education in mosques, churches and synagogues in the Netherlands. In this context, the thesis consists of three parts. In the first part are mentioned research problem, purpose, method, data collection and analysis, limitations and information about basic concepts. The second part deals with Dutch education system and the historical process of religious education in public and private schools. This part also contains information about the current situation of religious education and history of the three divine religions; Christianity, Islam and Judaism in the Netherlands. In the third section results of this study have been explained qualitatively. At the end, the research concludes with a summary and recommendations.