Din görevlilerinin mesleki aidiyetleri, mesleki tükenmişlik tutumları ve hizmet içi eğitime bakışları


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: AHMET DOĞAN

Danışman: RECAİ DOĞAN

Özet:

Çağımızda meydana gelen pek çok alandaki hızlı gelişmeler, bir yandan var olan bilgilerin bir kısmını geçersiz hale getirmekte, diğer yandan bilinmeyen birçok şeyi açığa çıkarmaktadır. Bilim ve teknolojinin bu denli hızlı bir şekilde gelişmesi, kişileri ve kurumları bu dinamizme ayak uydurmaya zorlamaktadır. Bu hızlı gelişmelere uyum sağlamanın en etkin ve temel aracı şüphesiz eğitimdir. Hizmet kalitesinin ve personelin niteliğinin geliştirmesini sağlayan en etkin yol kuşkusuz hizmet üreten ve üretilen bu hizmeti sunan personelin hizmet içinde eğitilmesi yoludur. Bu çalışma, din görevlilerinin hizmet içi eğitime bakış açılarını, tutum ve görüşlerini, din görevlilerinin hizmet içi eğitim tutumlarında bağımsız değişkenlere göre farklılaşma olup olmadığını, ölçekten alınan puanlarla yaş ve hizmet süresi arasındaki ilişkiyi, hızla gelişen insanî ve sosyal gelişim karşısında din görevlilerinin almış oldukları hizmet içi eğitimin yeterliliğini, din görevlilerinin, kendilerini yetersiz hissettikleri ve eğitim almak istedikleri alanları tespit etmeyi amaçlamaktadır. Abstract Rapid developments occurring in our age, in many areas, in one hand, bringing invalidate a portion of the information that exists, on the other hand, reveals many things unknown. Rapid development of science and technology, such individuals and institutions to keep pace with this dynamic force. To adapt to the rapid development of this tool without a doubt the most effective and fundamental is education. Provides the most effective way to develop the quality of service and of course the quality of service of staff in producing and service of the staff in the training of service providers in this way produced.This study has aimed that in-service training of clergy, perspectives, attitudes, and opinions and attitudes of in-service training of clergy, whether there are differences according to the independent variables, age and length of service relationship between the scores obtained from the scale, fast-growing religion in the face of human and social development, service officials have taken the adequacy of training, religious officials, they feel inadequate and seeks to identify areas they want to study.