Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2011
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: IŞIL İREM BUDAKOĞLU
Eş Danışman: MUSTAFA CEM BABADOĞAN, ESRA ERDEMLİ
Özet:Eğitim-öğretim faaliyetlerinde temel amaç bireylerde olumlu yönde davranış değişikliği gerçekleştirmektir. Bu faaliyetlerde öğrenme stillerinin dikkate alınması önemlidir. Bu araştırmanın amacı 2009 - 2010 eğitim döneminde Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Türkçe ve İngilizce Tıp Bölümünde öğrenim gören dönem 1 öğrencilerinin öğrenim stillerini ve etkili olabilecek bazı faktörleri saptamaktır.Araştırma Mart 2010 - Nisan 2011 tarihlerinde yapılmıştır. Araştırma evrenini 374 öğrenci oluşturmaktadır. Türkçe tıptan 243 öğrenciye (%73.6), İngilizce tıptan 40 öğrenciye (%90.1) ulaşılmıştır. Veri kaynağı olarak demografik özellikleri içeren sorular ve öğrenme stillerini saptamaya yönelik Grasha-Reichmann Öğrenme Stili Ölçeği ile akademik başarı puanları kullanılmıştır.Kızların %79,5'i, erkeklerin %94,0'ü Türkçe tıptadır. İngilizce tıptaki kızların oranı erkeklere göre anlamlı derecede yüksek saptanmıştır (p<0.001). Türkçe tıptaki öğrencilerin bağımsız, işbirlikli ve bağımlı öğrenme stili puan ortalamaları diğerlerine göre daha yüksektir. İngilizce tıptaki öğrencilerin bağımsız ve işbirlikli öğrenme stili puan ortalamaları diğerlerine göre daha yüksektir. Her iki bölümde de hem kızların hem de erkeklerin rekabetçi öğrenme stili puanları diğer stillere göre daha düşüktür. Türkçe tıptaki öğrencilerin K1, K2, K5 ve Kort puanları ile bağımsız ve işbirlikli öğrenme stil puanları arasında pozitif yönde zayıf ilişki varken İngilizce tıptaki öğrencilerin sadece K4 puanı ile işbirlikli öğrenme stil puanı arasında negatif yönde orta derecede ilişki olduğu belirlenmiştir. Türkçe tıptaki öğrencilerin sadece PDÖ puanı ile işbirlikli öğrenme stil puanları arasında pozitif yönde zayıf ilişki olduğu, İngilizce tıptaki öğrencilerin PDÖ puanı ile bağımlı öğrenme stil puanı arasında negatif yönde orta derecede; KDT puanı ile çekingen öğrenme stil puanı arasında pozitif yönde orta derecede olduğu saptanmıştır.Öğrencilerin işbirlikli öğrenme stili puanları her iki bölümde de diğer stil puanlarına göre yüksektir. Küçük grup çalışmalarının tiplerine ve bölüme göre öğrenme stili değişiklik göstermektedir.AbstractThe fundamental aim of the instructional and educational activities is to achieve affirmative behavioral changes in individuals. It is important to consider learning styles in the content of these activities. The aim of this study is to determine the learning styles and the influential factors of term 1 students of Turkish and English Departments of medical faculty at Gazi University in 2009-2010 educational semesters.The study was performed between March ?April 2010. The population of the study comprises 374 students. Of this population 243 (73.6%) is from Turkish department and 40 (90.1%) was English department. Questions for demographic features, Grasha Reichman Students Learning Style Scale (GRSLSS) and academic performance scores were used for gathering data.Seventy nine point five percent of the girls, 94.0% of the boys were in Turkish department. The number of girls was statistically higher than boys in English department (p<0.001). Independent, collaborative and dependent learning styles scores were higher than other styles in Turkish department students. Independent and collaborative learning styles scores were higher than other styles in English department students. Competitive learning style scores of girls and boys were lower than other styles in both departments. While there were positive, poor correlation between K1, K2, K5 and mean score of K exams with independent and collaborative learning style scores of Turkish department students, negative, intermediate correlation was determined between only K4 score exam with collaborative learning style scores of English department students. It is determined that there were positive, poor correlation between only Problem Based Learning (PBL) score with collaborative learning style scores of Turkish department students, negative, intermediate correlation was between PBL score with dependent learning style scores; and positive, intermediate correlation between Evidence Based Medicine score with avoidant learning style scores of English department students.Collaborative learning style scores of the students are higher than other style scores for both departments. Learning styles differ for small group sessions and for departments.