Varoluşun saçmalığı; Beckett tiyatrosu ve bir sahneleme denemesi olarak Krapp'ın son bandı


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2020

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ARDA TUNASELİ

Danışman: ABDULKADİR ÇEVİK

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

Tiyatro Yüksek Lisans Programı'nda eğitim gören Arda Tunaseli tarafından ele alınan "VAROLUŞUN SAÇMALIĞI; BECKETT TİYATROSU VE BİR SAHNELEME DENEMESİ OLARAK KRAPP'IN SON BANDI" başlıklı tezin ilk bölümünde Modern ve Postmodern akımların varoluş süreci ve özellikleri. Varoluşçu felsefe ve temsilcilerinin incelenmesi. Absürd tiyatroyu hazırlayan ortamın ve öncüllerinin incelemesi yapılacaktır. Sonrasında Absürd tiyatro'nun özellikleri ve temsilcileri incelenecek, son bölümde ise Samuel Beckett'in hayatı, eserleri, tiyatro anlayışı ve Krapp'ın Son Bandı oyununun incelenmesi ve sahnelenmesine yer verilecektir. In the first part of the thesis titled as ''THE NONSENSE OF EXISTENCE; BECKETT THEATER AND KRAPP'S LAST TAPE AS A STAGE TRIAL " and it has been studied by Arda Tunaseli who has taken part in the Theater Master's Program.In the first part of the thesis, the process of existence and characteristics of Modern and Postmodern movements are discussed.In addition, the existentialist philosophy and its representatives, as well as the environment and its predecessors preparing the absurd theater were examined.Afterwards, the characteristics and representatives of the Absurd theater were examined, and in the last chapter, Samuel Beckett's life, works, theatrical approach and finally Krapp's Last Tape were examined and the play was staged.