Kahoot!'un ingilizce kelime öğretiminde başarı ile motivasyona etkisi ve öğrenci görüşleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2023

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: OZAN İNCEKAR

Danışman: Özlem Çakır

Özet:

Bu araştırma bir Web 2.0 aracı olan Kahoot! ile İngilizce dersinde kelime öğretilmesinin öğrencilerin başarı üzerindeki etkisi, öğrencilerin motivasyonu üzerindeki etkisi, bu verilerin değerlendirilmesi ve öğrenci görüşleri üzerine yapılmıştır. Bir kontrol ve bir deney grubu ile deneysel desen kullanılan bu çalışmada, başarı testi, motivasyon ölçeği ve öğrenci görüş formu gibi uygulamalarla nicel ve nitel verilere ulaşılmıştır. Çalışma Van'ın Gürpınar ilçesinde yer alan bir Çok Programlı Anadolu Lisesinin 10. Sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Deney grubu (n=21) ile işlenen dersler sonrası öğrenciler öğrendikleri kelimeler üzerine Kahoot! uygulaması ile haftalık tekrar yapmış, kontrol grubu (n=16) ile işlenen derslerde ise geleneksel öğretim biçimi ile ders kitabı içeriği olağan şekilde işlenmiştir. Araştırma öngörülen 5 haftalık zaman dilimi içinde tamamlanmıştır. Araştırmada araştırmacı tarafından geliştirilmiş ve güvenlik çalışmaları yapılmış 0,70 Cronbach güvenirlik değerine sahip Başarı Testi, J.M Keller ve R. Subniyah tarafından oluşturulan ve Acar (2009) tarafından Türkçeye çevrilen IMMS Motivasyon Ölçeği ve araştırmacı tarafından alan uzmanı kişilerin görüşleri doğrultusunda geliştirilen 5 şıklı likert tipinde 6 soru ve 1 açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış Öğrenci Görüş Formu kullanılmıştır. Toplanan verilerin değerlendirilmesinde İki Faktörlü Anova ve İlişkisiz Örneklemler T testi uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre bir web 2.0 aracı olan Kahoot! ile işlenen derslerde başarı puanı, motivasyon ve öğrenci görüşleri gibi verilerde deney grubu lehine anlamlı bir artış gözlemlenmiştir.