Acarlar longozu (Sakarya) örneğinde korunan alanlarda eğitim ve bilinçlendirme araçlarının genel özelliklerinin saptanması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2006

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: HAKAN BAYKAL

Danışman: NİLGÜL KARADENİZ

Özet:

Bu tez çalışmasında, korunan alanlarında doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımının sağlanmasında, ziyaretçilere yönelik, tanıtım, bilgilendirme ve bilinçlendirme yoluyla, etkin bir rol oynayan park yapıları, hizmetler ve bunların özelliklerinin ne olması gerektiği araştırılmış ve genel özellikleri belirlenmiştir. Korunan alanlar için öngörülecek hizmetler ile bilgilendirme ve bilinçlendirme araçları arasındaki ilişkilerin tanımlanmasına yönelik bu çalışma ile; ülkemizdeki korunan alanların kaynak değerleri ile ziyaretçi eğitimi, bilgilendirme ve bilinçlendirilmesi ve kullanım-koruma işlevinin nasıl ve ne biçimde olması gerektiği arasındaki ilişki ile aynı zamanda, ziyaretçi merkezi, bilgilendirme levhaları, yürüyüş patikaları, gözlem kulesi gibi araçların birbirleriyle olan ilişkileri de tanımlanmış ve Yaban Hayatı Koruma Sahası ve 1.Derece Doğal sit alanı olarak koruma altına alınmış önemli bir ekosistem olan Acarlar Longozu’nda örneklenmiştir.