Ankara ilinde keçi sütü tüketici algısı


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: SİMGE TÜTENK

Danışman: GÜRSEL DELLAL

Özet:

Bu araştırmada Ankara ili kent merkezinde ikamet eden tüketicilerin keçi sütü ve ürünlerine karşı olan algıları incelenmiştir. Çalışma kapsamında 269 tüketiciyle süpermarket zincirlerinde 70 soruluk yüz yüze anketler gerçekleştirilmiştir. Anketler Ankara'nın Altındağ, Çankaya, Etimesgut, Gölbaşı, Keçiören, Mamak, Pursaklar, Sincan ve Yenimahalle olmak üzere toplam 9 ilçesinde yapılmıştır. Araştırma bulguları ki kare istatistik yöntemi ve çapraz tablo ile analiz edilmiştir. Tüketicilerin aylık ortalama tüketim miktarı keçi sütü için 0,25L ,keçi peyniri için 0,62 kg, keçi yoğurdu için 0,20 kg, keçi dondurması için 0,40 kg ve keçi tereyağı için 0,03 kg olarak bulunmuştur. Yapılan ki kare analizi sonucunda keçi peyniri ve dondurması tüketimi ile yaş dağılımı, keçi sütü ve peyniri tüketimi ile Ankara'da yaşanan yıl sayısı arasındaki farklılıklar istatistiki olarak önemli bulunmuştur (P<0,05). Bununla birlikte tüketicilerin keçi sütü ve süt ürünleri satın alma ve tüketme davranışları, tüketim tipi ve değerlendirmeleri incelenmiştir. In this study, perceptions of consumers living in Ankara city center against goat milk and products were investigated. Within the scope of the study, face-to-face questionnaires of 70 questions were conducted in supermarket chains with 269 consumers. The surveys were conducted in 9 districts of Ankara including Altındağ, Çankaya, Etimesgut, Gölbaşı, Keçiören, Mamak, Pursaklar, Sincan and Yenimahalle. The findings of the research were analyzed with chi-square statistical method and cross table. The average monthly consumption of consumers was 0,25L for goat milk, 0,62 kg for goat cheese, 0,20 kg for goat yogurt, 0,40 kg for goat ice cream and 0,03 kg for goat butter. As a result of the chi-square analysis, the differences between consumption of goat cheese and ice cream with age distribution, consumption of goat milk and cheese with number of years in Ankara were found to be statistically significant. (p <0.05). In addition, consumers' buying and consuming behaviors of goat milk and products, consumption type and evaluations were examined.