Tezin Türü: Doktora
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Spor bilimleri, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2023
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: MERT MAZHAR ERDURAN
Danışman: Nevin Gündüz
Özet:
Dart
Öğretiminde Farklı Geribildirim Türlerinin Öğrenmeye Etkisi: Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi
Araştırma,Dartöğretimindesözel,görsel,görsel+sözelgeribildiriminbecerilerinin
gelişimine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu
Mamak Belediyesi bünyesinde 2021-2022 eğitim-öğretim yılı dart eğitim
kurslarına kaydolan ve daha önce dart eğitimi almamış gönüllü olarak katılım
sağlayacak toplam 60 [n(erkek)=30, n(kadın)=30] öğrenci
oluşturmuştur. Öğrencilerin 11-12 ve 13-14 yaş aralığındadır. Çalışmanın nitel
kısmını, çalışma grubunda yer alan ve farklı geribildirim türleri uygulanan her
gruptan görüşmeye gönüllü olan dört öğrenci ile toplamda 12 öğrenciyle odak
grup görüşmesi yapılmıştır.
Verilerintoplanmasında,araştırmacıtarafındangeliştirilmiş17sorudanoluşan, beşli
likert tipinde, geçerlik kat sayısı 0.988 olan devinişsel alan beceri testi
kullanılmıştır. Nitel kısmında uzman görüşü alınarak araştırmacı tarafından
oluşturulan 11 sorudan oluşan görüşme soruları uygulanmıştır. Deneklere 8 hafta
süresince haftada 1 gün 45+45 toplam 90 dakikaolmak üzere dart konulu çalışmalar
araştırmacı tarafından işlenmiştir. Çalışmalar ve testler video kamera ile
kaydedilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler
freetrialversion of SPSS Statistics (Statistical PackageforSocialSciences) for
Windows 25.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Ölçek güvenirliği için “Güvenilirlik
Analizi” , homojenliği test etmek için ki kare
analizi uygulanmıştır.Normallik testi Kolmogrov-Simirnov, normal dağılıma göre
parametrik, normal dağılım olmadığı durumda nonparametrik testler
kullanılmıştır. İkiden fazla bağımsız grup arasındaki farkı bulmak için normal
dağılımda tek yönlü varyans analizi, normal dağılıma sahip olmadığı durumda ise
Kruskal Wallis analizi kullanılmıştır. İki bağımlı aşama karşılaştırılmasında
ise Wilcoxon testi uygulanmıştır. Araştırmada nitel verilerin analizi için
içerik ve betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre 10 hafta
süren dart öğretiminde verilen geribildirimlerin öğrencilerin dart becerisini
arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Dart öğreniminde özellikle Görsel+SözelGeribildirim
vermenin bu beceriyi öğrenmede önemli etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Nitel analiz sonucun da katılımcıların eğitmen temasında yer alan geribildirimlerin
etkisi kategorisinde yer alan bildirime göre hareket ettiğini, eğitmenin olumlu
geribildirimi ve geribildirimin motivasyona etkisi kodlarına ve bilgi, beceriye
etkisi kategorisine verilen yanıtların öğrenmeyi olumlu anlamda etkilediği ve
artırdığı sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Sözcükler:Dart, Geribildirim, Sözel
Geribildirim, Görsel Geribildirim, Eğitim