Yerel yönetimlerde yeni medya uygulamaları ve halkla ilişkiler bir örnek olay olarak Tebriz Büyükşehir Belediyesi internet sitesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2012

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: MASOUD SAFARİ

Danışman: NURCAN TÖRENLİ

Özet:

ÖZET Safari, Masoud, Yerel Yönetimlerde Yeni Medya Uygulamaları ve Halkla İlişkiler; Bir Örnek Olay Olarak Tebriz Büyükşehir Belediyesi İnternet Sitesi, Yüksek Lisans Tezi, Danışman: Prof. Dr. Nurcan Törenli, 149 s. Bu çalışmanın amacı genel olarak yerel yönetimlerde halkla ilişkiler amaçlı yeni medya uygulamalarının sosyo-ekonomik faktörler ve siyasal sorunlardan etkilendiğini saptamak, halkla ilişkiler uygulamalarına "teknoloji merkezli" meşrulaştırıcı bakışı, eleştirel bir değerlendirmeye tabi tutmak olarak belirlenmiştir. Bu çalışmada bir teknoloji ürünü olarak internetin, yerel yönetimlerin halkla ilişkiler çalışmalarındaki uygulamalarından bahsedilmiş, İran'da bir yerel yönetim olarak Tebriz Büyükşehir Belediyesi ve internet sitesi örnek alınarak, halkla ilişkiler çalışmalarındaki yeni medya uygulamalarının sırf teknolojik bir olay olmadığı, sosyo-ekonomik ve siyasal faktörlerle ilişkisi tartışmaya açılmıştır. Çalışma kapsamında; literatür taraması yapılmış, Tebriz Büyükşehir Belediyesi'ne gelen halk üzerinde 393 anket uygulanmış ve Tebriz Büyükşehir Belediyesi halkla ilişkiler çalışanları, ICT kurumu çalışanları, sivil toplum kuruluşları üyeleri ve gazeteciler olarak toplam 11 kişyiyle derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Tezin literatür çalışmaları, anket çalışması ve derinlemesine görüşmeler sonucunda, Tebriz Büyükşehir Belediyesi internet sitesinin kullanımının siyasal sorunlardan etkilendiği ve sosyo-ekonomik faktörlerle ilişkili olduğu ve sitenin kullanımında sosyo-ekonomik faktörlerin teknolojik faktörlerden daha etkili olduğu anlaşılmıştır. ABSTRACT Safari, Masoud, New Media Implementations and Public Relations in Local Administrations; Tabriz Metropolitan Municipality Web Site as a Case Study, Master’s Thesis, Adviser: Prof. Nurcan Törenli, 149 p. The purpose of this study is to confirm that the new media implementations aimed at public relations in local administrations are in general influenced by socio-economic factors and political problems and to critically evaluate the “technology-oriented” legitimizing view towards public relations implementations. In this study, applications of internet as a technology product within local administrations’ public relations works have been explained and it has been tried to assert that new media implementations in public relations works cannot be considered solely as a technological issue, but have relations with socio-economic and political factors, taking Tabriz Metropolitan Municipality as a local administration in Iran and its web site as a case study. Under the scope of the study, literature has been reviewed, 393 questionnaires have been applied to the people coming to Tabriz Metropolitan Municipality and in-depth interviews have been held with 11 people who are public relations employees of Tabriz Metropolitan Municipality, employees of ICT Institution, members of non-governmental organizations and journalists. As a result of the literature studies, questionnaire study and in-depth interviews of the thesis, it has been understood that the use of the web site of Tabriz Metropolitan Municipality has been influenced by political problems and are related to socio-economic factors and that socio-economic factors and more influential than technological factors in the use of the web site.