ÇOKLU ZEKA KURAMININ LKÖGRETM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ AMAÇLARININ GERÇEKLESME DÜZEYİNE ETKİSİ


Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: İsmail YÖRÜK

Danışman: CEMAL TOSUN

Özet:

ÖZET Yörük, İsmail, Çoklu Zeka Kuramının İlkögretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Amaçlarının Gerçeklesme Düzeyine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Danısman: Prof. Dr. Cemal Tosun, s.245 Bu arastırmada ; “Çoklu Zeka Kuramı uygulamalarının İlkögretim Din ve Ahlak Bilgisi dersinin amaçlarına ulasma düzeyine ve kalıcılıgına etkisi ortaya çıkarılmaya çalısılmıstır. Arastırma kapsamında, ilkögretim 6, 7 ve 8.sınıflar Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi üniteleri içerisinden “6. Sınıf Son Peygamber Hz. Muhammed”, “7. Sınıf Hac ve Kurban”, “8. Sınıf İnanç Davranıs İliskisi” üniteleri ele alınmıstır. Arastırma İstanbul Kadıköy Cemile Besler İlkögretim Okulu 2006-2007 ögretim yılında 6,7 ve 8. sınıflar üzerinde yapılmıstır. 6-A, 7-A ve 8-B sınıfları deney grubu; 6-B, 7-C, 8-A sınıfları kontrol grubunu olarak belirlenmistir. Arastırma 75 ögrenci deney grubunda ve 75 ögrenci kontrol grubunda olmak üzere toplam 150 ögrenciye uygulanmıstır. Arastırmaya katılan gruplar; ögrenilecek konu öncesi ön-test, konu sonrasında son-test ve konu bitiminden bir ay sonra ögrenilmesi beklenilen davranısların hatırlanmasını yoklayan kalıcılık testi uygulanmıstır. Kalıcılık testi ile grupların unutma derecesi ortaya konulmaya çalısılmıstır. Bu amaçla üniteler için hazırlanan çoktan seçmeli ölçme aracı kullanılmıstır. Arastırma deneysel bir çalısmadır. Arastırma sonuçlarından elde edilen bulgulara göre; Çoklu Zeka Kuramına göre hazırlanan ögretme etkinliklerinin ögrencilerin akademik basarılarına, kalıcılıga anlamlı bir etkisi olmustur.