Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2017
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: NURDA KARADENİZ KAYALI
Danışman: SILA AY
Özet:Yazma becerisi, öğrencilerin akademik hayatta, iş hayatında kısacası tüm hayatlarında başarılı olmaları için anahtar bir beceri olduğu için, yabancı dil öğretimi alanında yazma becerisinin öğretimi büyük bir öneme sahiptir. Yazma becerisi geliştirme amaçlı öğrenci-öğretmen ortak güncelerinin uygulandığı bu çalışmanın kuramsal kısmında yazma becerisi, yazma öğretimi yaklaşımları, yazma kaygısı ve tüm dil öğrenme kavramlarına değinilmiştir. Amacı, öğrenci-öğretmen ortak güncelerinin öğrencilerin yazma sınavlarındaki edimine olumlu bir etkisinin olup olmadığını araştırmak olan çalışmada, öntest- sontest deney ve kontrol gruplu model gruplar arası desen kullanılmıştır. Öğrencilerin 1. vize sonuçları öntest ve 3. vize sonuçları sontest olarak kullanılmıştır. Sonuçlar, deney grubu ile uygulamanın yapılmadığı kontrol grubu arasında yazma sınavlarındaki edimlerinde, görev tamamlama (görev tamamlama ve içerik), dilbilgisel doğruluk, sözcük bilgisi ve bütünsel etki değerlendirmesi bakımından öğrenci-öğretmen ortak güncelerinin olumlu bir etkisinin olmadığını ortaya koymuştur. Aynı şekilde, güncelerin toplam değerlendirme notunu da artırmadığını ortaya çıkmıştır. Ancak, organizasyon değerlendirmesi bakımından deney grubu öğrencilerinin ortak günce uygulaması öncesi ve sonrası notları arasında bir artış bulunmuştur.