Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2016
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: AYŞEMİNE DİNÇER
Danışman: Berna Aslan
Özet:Bu araştırmada, 2013'te kabul edilen ilkokul ikinci ve üçüncü sınıf İngilizce dersi öğretim programlarının sınıf içi uygulamalara nasıl yansıdığını öğretmen görüşleri ve sınıf içi gözlemlere dayalı olarak ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, seçilen iki ilkokuldaki yedi sınıf ve bu sınıfların dersine giren üç İngilizce öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada veriler, görüşme ve gözlem yoluyla toplanmıştır. Veri toplama araçlarından elde edilen veriler, betimsel analiz yöntemi ve NVivo 8 nitel veri analizi programı ile çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular, sınıf içi uygulamaların konuşma ve dinleme becerilerini geliştirmeye uygun olmadığını, öğretmenlerin yazma etkinliklerine daha çok yer verdiğini ve program içeriğinin ders saatine oranla çok yoğun olduğunu göstermiştir. Programda dilin iletişim aracı olarak kullanımına vurgu yapılmasına rağmen içeriğin öğretilmesine ağırlık verildiği ve iletişimsel becerilerin yeterince geliştirilmediği görülmüştür. Sonuç olarak, öğretim programında benimsenen iletişimsel yaklaşımın sınıf içi uygulamalara etkili biçimde yansıtılmadığı, derslerin yapı odaklı işlendiği ve resmi program ile uygulanan program arasında farklılıklar olduğu belirlenmiştir.AbstractThe purpose of this research is to explore how second and third grade English curricula are reflected in the classrooms based on the opinions of English teachers about the curricula and observations of how it is formed in practice. For this purpose, case study model is adopted in the research. Study group is constituted of seven classes in two selected primary schools and three English teachers who teach English in these classes. The research data is collected through interview and observation. Data of the study was analyzed using descriptive analysis method and NVivo 8 for Windows. Findings of the study showed that classroom practices were not suitable to improve students' speaking and listening skills, teachers were mostly using writing activities and the content of the curriculum was too heavy for the prescribed time. Although using language for communicative purpose was emphasized in the curriculum, it was observed that the classroom practices were based on teaching the content of the curriculum and communicative skills development of the students were not supported sufficiently. As a result of all findings of this research, it is concluded that communicative approach adopted in the primary school second and third grade English curricula is not effectively reflected in the classroom practices; lessons are taught based on language structures; and there are many differences between the official and operational curriculum.