İNCELEME VE ÇALISMA GEZİLERİNİN İLKÖĞRETİM DDN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSDNDN AMAÇLARINI GERÇEKLESTİRMESİNE KATKISI


Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Gülfer TEMÜR

Danışman: RECAİ DOĞAN

Özet:

Eğitim-Öğretim çalısmaları içerisinde en önemli olanlardan biri de inceleme ve çalısma gezileridir. Diğer bir ifadeyle Gezi-Gözlem yöntemi Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi açısından da önemlidir. Gözlem gezisi yöntemi ile belli öğretim amaçlarının karsılanabilmesi için önceden hazırlanmıs bir plan çerçevesinde belli olayların veya durumların gerçek dünyada incelenmesine yönelik olarak gerçeklestirilen bütün faliyetler kastedilir. Eğitimdeki yeni yaklasımlar artık sınıf içi etkinlikler kadar sınıf dısındaki etkinliklerin önemini de vurgulamaktadır. Bu durum, inceleme ve çalısma gezilerinin artan önemini ortaya koymaktadır. Bu yöntemin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinde kullanılma durumu, hangi ünitelerde kullanılabileceği, öğretmenlerimizin bu yöntemin kullanımına çok sık basvurmama nedenleri incelenmistir.Gezi-Gözlem yönteminin diğer yöntemlerle karsılastırıldığında öğrenme üzerine katkısı belirtilmis, kalıcı öğrenmeleri gerçeklestirdiği ortaya konmustur.