Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2017
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: DERYA ÇANKAYA
Danışman: SACİT ARSLANTEKİN
Özet:Bilgi yönetimi ve ilgili kavramlar son dönemlerde üzerinde sıklıkla konuşulan ve araştırılan bir çalışma sahası haline gelmiştir. İşletmelerin rekabet çabalarında yenilikçiliğin ve yaratıcılığın ön plana çıkması bilgi yönetiminin önemini arttıran unsurlardan olmuştur. Bilginin kurum içinde aranması, bulunması, üretilmesi, güncellenmesi vb. gibi süreçlerin tüm kurum tarafından benimsenecek şekilde belirlenmesi başarılı bir bilgi yönetimi için kaçınılmazdır.Örgütlerde bilginin etkin kullanılabilmesi için organizasyon yapıları yeniden gözden geçirilmiş, işletmeler amaçlarına göre kendilerine uygun dönüşümleri tercih ederek, yeniden yapılandırılmıştır. Bilgi yönetimi, en genel haliyle, bilgiyi yaratma, bulma, elde etme ve harekete geçmeye yönelik stratejik faaliyetler bütünü olarak algılanabilir. Bu açıdan bilgi yönetimi, içsel ve dışsal olarak yararlanılacak bilginin, kimlerle ve ne şekilde, nasıl paylaşılacağını ve nasıl kullanılacağını içermelidir. Bilginin herkes tarafından aynı şekilde anlaşılabilmesi, doğru bilgilerin doğru yerlerde doğru zamanda bulunabilmesi için ortak bilgi gösterim yöntemlerinin geliştirilmesi gerekmektedir.Bu çalışmada bilgi yönetimi hem teorik hem de uygulamaya dayalı olarak, alt yapısı ve süreçleri itibariyle incelenmiştir. Ayrıca seçilen örneklem doğrultusunda kurum çalışanlarının bilgi yönetimine bakış açıları ve bu konudaki faaliyetleri analiz edilmiştir.AbstractInformation management and related concepts has become a field of which has been frequently spoken and investigated in recent years. The standing out of innovation and creativity in the competetive efforts of business has become one of the factors that increases the importance of information management. For a successful information management, it is inevitable that information will be searched, found, produced, updated and so in a way to be adopted by all institution.In order to use the information effectively within the organizations, organizational structures have been revised and business have been reconstructed by choosing proper conversion according to their goals. In the most general sense, information management can be percieved as creating, finding and acquisiting the information and overall strategical activities to take actions. In this respect, information which will be used internally and externally. In order for information to be understood by everyone in the same way and so as to use the right time and right place, it is necessary to develop common knowledge presentation methods.In this study, information management has been reviewed in terms of is substructures and process based on both theoretically and practically. In addition, the perspectives of the institution employees’ and activities on the subject have been analysed in accordance with the chosen sample.