Yeni iletişim teknolojilerinin örgüt içi iletişimde kullanımı: Türkiye'deki büyük ölçekli firmalar üzerine bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: DENİZ ÇALIK

Danışman: BESİME PINAR ÖZDEMİR

Özet:

Yeni iletişim teknolojilerinin örgüt içi iletişimde kullanımının incelendiği tez çalışması; yeni iletişim teknolojileri araçlarını iki yönlü ve etkileşimli özellikleriyle ele almakta ve üç temel bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde halkla ilişkilerde mükemmellik yaklaşımı çerçevesinde iki yönlü simetrik iletişim yaklaşımı incelenmiş; ikinci bölümde ise örgütsel iletişim ve yeni iletişim teknolojileri hakkında, ilgili literatüre yönelik genel bir çerçeve sunulmuştur. Araştırmanın son bölümünde ise, konuyla ilgili ampirik bir araştırma yapılarak, Fortune 500 Türkiye 2011 sıralamasına giren Türkiye’nin büyük ölçekli firmalarına uygulanan anket aracılığıyla, bu firmaların yeni iletişim teknolojileri araçlarından yararlanma ve kullanma düzeylerinin ölçülmesi hedeflenmiştir. Bu tez çalışması kapsamında, yeni iletişim teknolojileri araçlarının etkileşimli özelliklerinin, örgüt içi iletişimde örgütler bünyesinde kullanımı incelenerek; bu araçlar, halkla ilişkilerde mükemmellik yaklaşımını olanaklı kılması bağlamında tartışılmıştır. Abstract This thesis, which is investigating the use of new communication technologies in intra-organizational communication, considers new communication technologies tools with their two-way and interactive features and it consists of three basic parts. In the first part, two-way symmetrical communication is discussed within the framework of excellence in public relations approach. In the second part, a general framework about the relevant literature about organizational communication and new communication technologies is presented. In the final part of the study; Turkey’s large-scale companies listed in the ranking of Fortune 500 Turkey 2011, are analyzed and a questionnaire was applied to these companies. In the scope of this thesis, the interactive features of new communication technologies tools, examined in the context of intra-organizational communication. Moreover, new communication technologies tools are discussed in the context of excellence in public relations approach.