Orijin ülke imajı ve sosyal medya faaliyetlerinin müşteri değeri aracılığıyla satın alma niyeti ve sadakat eğilimine etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: MAIMAITIJIANG ABUDUGAYITI

Danışman: ŞENAY SABAH ÇELİK

Özet:

Bu çalışmada sosyal medya kullanıcılar ile ilişkili olan işletmenin müşterisermayesinin sürükleyicileri olan marka sermayesi, değer sermayesi ve ilişkiselsermayesini etkileyen önemli faktörler üzerinde araştırılmıştır. Sosyal medya ortamındaorijin ülke imajı ve algılanan sosyal medya pazarlama faaliyetlerinin müşterisermayesinin sürükleyicileri üzerindeki etkisi, müşteri sermayesi sürükleyicilerininmüşteri satın alma niyeti ve sadakat eğilimi üzerindeki etkisini inceleyerek, işletmelerinpazarlama performasını yükseltmek için ne tür pazarlama çabalarına odaklanmasıgerektiği vurgulamak çalışma amacını oluşturmaktadır. Sosyal medya kullanıcılarüzerinde anket uygulanmıştır, toplanan veriler üzerinde doğrulayıcı faktör analizi veyapısal eşitlik modeli analizi yapılarak hipotezler test edilmiştir. Araştırma sonucunagöre sosyal medya pazarlama faaliyetleri ve orijin ülke imajının sosyal medyakullanıcılara ilişkin müşteri sermayesinin sürükleyicileri üzerinde pozitif etkisi olduğu,müşteri sermayesi boyutları müşterilerin satın alma niyetine ve sadakat eğilimine pozitifetkisi olduğu tespit edilmiştir.AbstractThis research is to examine the factors effects on customer equity drivers which thatbrand equity, value equty and relationship equity on social media user. It has beenstudied that country of origin image and perceived social media marketing activitieshave positive effecs on the drivers of customer equity, customer equity drviers havpositive effects on loyalty intention and purchase intention in social media context, try toclarify that what marketing efforts companies have to focus on in order to improvemarketing performances.Survey questionair have been conducted among social media users, ConfirmatoryFactor Analysis and Structural Equation Modeling has been employed to test proposedhyphotesis. The result indicated that country of origin image and perceived social mediamarketing activities have positive effects on customer equity drivers, while customerequity drviers have positive effects on purchase intentions and loyalty intentions ofsocial media users.