Değer öğretimi ve dinden öğrenme


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: SEYFULLAH BAZARKULOV

Danışman: CEMAL TOSUN

Özet:

Değer Öğretimi ve Dinden Öğrenme?, Doktora Tezi, Danışman: Prof. Cemal Tosun, vi + 171 s. Okulda değerlerin eğitim ve öğretimi konusunda din dersi önemli katkı sağlayan bir derstir. Din öğretiminde değerlerin öğretimi benimsenen yaklaşıma göre farklılaşmaktadır. Bu araştırmanın amacı, din dersinde dinden öğrenme yaklaşımına göre değerlerin nasıl öğretilebileceğini ortaya koymaktır. Araştırmanın giriş bölümünde, araştırmanın problemi, amacı, önemi ve kavramsal çerçeve ortaya konmuştur. İkinci bölümde ise okulda değerler eğitimi, genel eğitim ve öğretim programlarına göre değerler eğitimini ve örtük program yoluyla değerler eğitimi ortaya konmaya çalışılmıştır. Bunun yanında da değer öğretimi yaklaşımları ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise, din öğretiminde değerlerin öğretimi ele alınmıştır. Bu çerçevede din öğretimi yaklaşımları ortaya konarak, dinden öğrenme yaklaşımının gelişimi ve dinden öğrenme yaklaşımına göre değerlerin öğretimi ortaya konmuştur. Sonuç bölümünde, araştırmanın genel özeti ve elde edilen sonuca göre bir değerlendirme yapılmıştır.AbstractValues Education and Learning From Religion?, Doctoral Thesis, Advisor: Prof. Cemal Tosun, vi + 171 p. The course of religion makes significant contributions to values education in schools. Values education differs based on the approaches and tendencies of teaching of religion that is adopted in the course of religion. The aim of this study is to examine how to teach values in the course of religion benefitting from the approach of learning from religion. In the introducation to the study, the question, purpose and significance of this work are discussed theoretically. In the second chapther, certain topics such as values education in schools, teaching values in general education programs and curricula and especially values education through hidden curriculum are examined. In addition, various approaches on teaching values are explored. In the third chapter, teaching values in religious education are surveyed. In this theoretical framework, approaches in teaching of religion are probed while the development process of the approach of learning from religion and values education based on this particular approach are given particular attention. And the final chapter concludes with final analysis and evaluation of the topic.