Yoksulluk ve reklam algısı : Reklam metinlerine yönelik algılamalar üzerine bir alan çalışması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: EMRAH AYAŞLIOĞLU

Danışman: BEDRİYE POYRAZ

Özet:

Bu çalısmanın temel konusu, reklam metinleri ve bu metinlere yönelik algılamalardır. Küresel dünyada reklamlar ve reklam metinleri içerisindeki mesajlar, kitleleri birer tüketici olarak konumlandırarak çesitli direktifler iletmektedirler. Bu mesajlara yönelik algılamalar sınıfsal, kültürel ve sosyal kimi aitliklere bağlı olarak farklı biçimlerde gerçeklesebilmektedir. Bu çalısmada reklam metinlerine yönelik bu algılamaların yoksulluk unsuruyla olan iliskisi incelenmektedir. Çesitli kültürel, sosyal ve ekonomik aitliklere sahip bireylerin reklam metinlerini bu aitlikleriyle iliskili olarak nasıl algıladıkları ve metinlerde kurulan standart tüketici tipine karsı olan tavırları sorusturulmaktadır.