Sosyal etki pazarlaması bağlamında youtuberların iletişim stratejileri üzerine niteliksel bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: MÜGE ÇAYIR TAHTALI

Danışman: MELİKE AKTAŞ

Özet:

İletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeleri değişen pazar şartları bağlamında ele alan bu çalışma, üretici ve tüketici arasındaki yeni iletişim biçimlerini ve bu iletişimin aktörü olan Youtuberların süreçteki rolünü konu edinmektedir. Günümüzde kişiler sosyal medya platformlarında yalnızca iletişim kurmakla kalmayıp aynı zamanda video-içerik üretebilen konuma gelmişlerdir. Sıradan insanlara içerik üretme ve şöhret olma fırsatı sunan Youtube’da içeriklerini paylaşan Youtuberlar takipçileri tarafından birer bilgi kaynağı, markalar açısından ise pazarlama iletişimi aracı olarak konumlandırılmaktadır. Markalar, ürünlerinin tanıtımı için Youtuberlar aracılığıyla sosyal etki pazarlaması yoluna gitmeye, Youtuberlar ile iş birliği yapmaya başlamıştır. Bu çalışmada, güncel ve dinamik pazar şartlarının Youtube’da sosyal etki pazarlaması bağlamında incelenmesi amacıyla Youtuberların profillerini oluşturan özgül özellikleri, onların her kuşaktan takipçileriyle ve markalarla kurup geliştirdikleri iletişim stratejileri ve bu stratejiler neticesinde de günümüz pazarlama iletişimi sürecine dâhil olma biçimleri analiz edilmiştir.