Ortaokul öğrencilerinde İngilizce dersi başarısını yordayan değişkenlerin belirlenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: MERVE USLU

Danışman: HAMİDE DENİZ GÜLLEROĞLU

Özet:

Bu araştırma, ortaokul öğrencilerinde, cinsiyet, anne ve babanın eğitimdüzeyi, ailenin gelir düzeyi, ingilizcenin günlük yaşamda kullanılma sıklığı,tamamlayıcı değerlendirmeyi tercih etme düzeyleri, özyeterlik ve motivasyondeğişkenlerinin ingilizce dersi başarısını yordama gücünü belirlemek amacıylagerçekleştirilmiştir.Araştırma korelasyonel araştırma modelindedir. Çalışma grubunu Ankarailinin Yenikent semtinde bulunan “Yavuz Sultan Selim Ortaokulu” 7. ve 8.sınıflarında öğrenim gören 357 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada, öğrencilereilişkin bilgi toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan “BilgiFormu”, öğrencilerin ingilizceyi günlük yaşamda kullanma düzeylerini belirlemekamacıyla “İngilizce’nin Günlük Yaşamda Kullanımı Ölçeği”, tamamlayıcıdeğerlendirmeyi tercih etme düzeylerini belirlemek amacıyla “DeğerlendirmeTercihleri Ölçeği”, özyeterliklerini belirlemek amacıyla “İngilizce Özyeterlik İnancıÖlçeği” ve motivasyon düzeylerini belirlemek amacıyla “Güdülenme ve ÖğrenmeStratejileri Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizindeAşamalı Çoklu Regresyon Analizi kullanılmıştır.Araştırma bulguları, ingilizcenin günlük yaşamda kullanımı, özyeterlik,tamamlayıcı değerlendirmeyi tercih etme düzeyi, cinsiyet, babanın eğitim düzeyi vemotivasyon değişkenlerinin ingilizce dersi başarısının anlamlı birer yordayıcısıolduğunu göstermektedir.AbstractThe aim of this research is to determine the degree of predictiveability of the variables such as gender, parents’ educational level, income,usingenglish in daily life, self- efficacy, the degree of preference of the alternativeassesment and motivation on secondary school students’ english course success.This research is based on the correlational model. The research group is 3577th and 8th grade students who are studying at Yavuz Sultan Selim Secondary schoolin Yenikent/Ankara. In this research, a “Personal Information Form” which has beendeveloped by the researcher, “The Use of English in Daily Life Inventory”, “TheAssestement Preferences Inventory”, “Self Efficacy Belief Towards English CourseInventory” and “Motivation and Learning Strategies Inventory” have been used togather information about the students’ socio-cultural and affective features. In thisresearch, Stepwise Multiple Regression model has been used to determine thepredictive ability of the aforesaid variables on the english course success.At the end of the research, respectively; using english in daily life, selfefficacy,the degree of preference of the alternative assesment, gender, fathers’educational level and motivation factors have been found as the significant predictorsof english course success.