İlköğretim öğrencilerinin beden eğitimi ve ders dışı etkinliklere katılım motivasyonlarının incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2012

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ZEYCAN ACAR

Danışman: NEVİN GÜNDÜZ

Özet:

Bu araştırmanın amacı beden eğitimi ve ders dışı etkinliklere ilköğretim öğrencilerinin katılım motivasyonlarının aynı zamanda öğrencilerin etkinliklere katılım motivasyonlarında yaş ve cinsiyet gibi faktörlerin incelenmesidir.Bu araştırma 2011-2012 eğitim öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya, Ankara Gölbaşı Atatürk İlköğretim Okulunda öğrenim gören 5,6,7 ve 8. sınıflardan toplam 513 (264 kız, 249 erkek) öğrenci gönüllü katılmışlardır. Araştırmada beden eğitimi ders dışı etkinlikleri çerçevesinde, gönüllü katılan öğrencilere her ay bir etkinlik yaptırılmıştır. Uygulamalar Kasım ayından başlayarak Haziran ayına kadar yayılan bir sürede toplam yedi ay boyunca sürdürülmüştür. Bütün etkinlik ve oyunlar uygulatıldıktan sonra ise bu etkinliklere katılan öğrencilere veri toplama aracı olarak, ?Spora Katılım Motivasyonu Ölçeği ? uygulanmıştır.Araştırma sonucunda etkinliklere katılan farklı yaş gruplarındaki öğrencilerin katılım motivasyonlarında yaşlar arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır ( p<0, 05). Buna karşılık kız ve erkek öğrenciler arasında ?eğlence? (t=2,231; p<0,05), ?başarı/statü? (t=2.879; p<0,05) ve ?hareket/aktif olma? (t=1,216; p<0,05) alt boyutlarında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Bunların yanı sıra, araştırmaya katılan kız ve erkek öğrencilerin etkinliklere katılımlarında en önemli gördükleri faktörün beceri gelişimi (4,96 ± 1,019) olduğu bulunmuşturAbstractThe aim of this study is to analyze the participation motivations of elementary school students in physical education and extracurricular activities. In addition, and also to analyze age and gender for participation motivations into physival education and extra curricular activities.This research has been conducted at Ankara Gölbaşı Atatürk Elementary School in 2011-2012 Academic Year and In this research, total 513 students (264 girls, 249 boys) studying at 5, 6, 7 and 8th grade have participated in volunteer. volunteer students have applied an sport activity for each mounth as an extra curricular physical education. in this research, appl different activities with in the frame of extracurricular activities. Games started in November, ended in June and lasted for seven months. After all activity and games applied, ?Participation Motivation Qestionnaire? was completed by all students participating these activities.As result of analysis, a significant differences were not be identified between age groups ( p<0, 05). On the other hand, there was a significant difference between girls and boys at fun (t=2,231; p<0,05), achievement/status (t=2.879; p<0,05), and movement/ being active(t=1,216; p<0,05) . At the same time, anlysis indicated that the most important factor for girls and boys was skill improvement (4,96 ± 1,019).