Richard Swinburne'de kötülük problemi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: EMİNE ARSLAN

Danışman: MEHMET SAİT REÇBER

Özet:

Tez, giriş, iki bölüm ve sonuçtan oluşmaktadır. Giriş bölümünde, genel anlamda kötülük problemi ile ona karşı geliştirilen savunma ve teodiselerin ne anlama geldiği üzerinde durulmuştur. Birinci bölümde, Swinburne'ün Tanrı ve kötülük anlayışı ele alınmıştır. İkinci bölümde ise öncelikle, onun Tanrı ve kötülük anlayışına bağlı olarak kötülük problemine yaklaşımı incelenmiştir. Sonrasında "daha büyük iyi" savunmasını temel alan teodisesi ele alınmıştır. Bu savunmaya göre, Tanrı bazı iyi amaçlarını, onları bir süreliğine ertelemeden ya da kötülüğün oluşmasına izin vermeden gerçekleştiremezdi. Swinburne'ün bu yaklaşımı temel alan teodisesini incelemek için, Tanrı'nın yaratmadaki iyi amaçlarının neler olduğu ve o iyi amaçlara ulaşmada sırasıyla ahlakî ve doğal kötülüğün işlevinin ne olduğu açıklanmıştır. Son olarak, Swinburne'ün Tanrı'nın bazı iyi amaçlarını gerçekleştirmek için kötü durumlara izin vermeye hakkının olduğu iddiası üzerinde durulmuş ve bu yaklaşımın felsefi tutarlılığı ve değeri irdelenmiştir. Sonuç bölümünde ise Swinburne'ün teodisesi üzerine bir değerlendirme yapılmıştır. AbstractThis thesis consists of an introduction, two chapters, and a conclusion. In the introductory part, the problem of evil and the responses to it, which are known as defenses and theodicies, are defined and examined. In chapter one, Swinburne's understanding of God and evil is discussed. In chapter two, firstly, Swinburne's approach to the problem of evil is presented in the context of his understanding of God and evil; then, his theodicy in terms of "greater good defense" is examined. On his view, God could not achieve some of his good purposes except by means of a delay them or except by means of allowing evil to occur. Thus, to examine his theodicy we have analyzed, what is God's good goals in creation and the functions of moral and natural evil to achieve these goals in his thought. And, finally, Swinburne's claim that God has a right to permit evil in order to achieve his good goals. The concluding part provides an overall evaluation Swinburne's theodicy.