Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2011
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: EUNMİ YU
Danışman: MAHMUT ERTAN GÖKMEN
Özet:ÖZET Bu tezde kültürlerarası yeterlilik ve kültürlerarası iletişimsel yeterlilik açısından yabancı dil olarak Korece öğrenen üniversite öğrencileri ve Türkiye’de yaşamakta olan Korelierin kültür öğrenme süreçleri analiz edilmeye çalışılmıştır. Tezde değer yargısı kuramını geliştirmiş olan Hofstede’nin yapmış olduğu beş farklı değer yargısı sınıflandırması ve Hall’ın geliştirmiş olduğu üst/alt bağlam ayrımına bağlı kültür bağlamanından yola çıkılarak bir sınıflandırma yapılmıştır. Yapılan sınıflandırmalara bağlı olarak hazırlanan anketlerin uygulanması ve analiz edilmesi ile Korece öğrenen Türk öğrencilerin Kore’nin değer yargıları ve kültürü hakkındaki bilgi ve farkındalık seviyelerinin değerlendirilmesi, ayrıca Korelilerin değer yargılarının Türklerin değer yargıları ile benzer ya da farklı olup olmadıkları belirlenmeye çalışılmıştır. SUMMARY In this thesis, the learning processes of university students who learn Korean as a foreign language and Koreans living in Turkey who learn the culture are aimed to be analyzed from the aspect of intercultural competence and intercultural communicative competence. Also a classification is made regarding to the standard of standards of cultural values classification of Hofstede who developed the theory of standards of cultural values and the cultural context related to the differentiation of high/low context culture that Hall developed. Moreover two points are tried to be determined: Analysis of the levels of information and awareness regarding to Korea’s standards of cultural values and culture by Turkish students who learn Korean in accordance with these classifications with the application of the questionnaires and their analysis and the fact that whether Korean and Turkish people’s standards of cultural values are similar or different.