Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2006
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Serdar YILMAZ
Danışman: AYŞE NUR TEKMEN
Özet:Japonca'yı ikinci dil olarak ögrenen ögrencilerin olasılık bildiren anlatımların kullanımı ile iliskin hatalar yapmaktadırlar. Bu çalısmada Japonca'daki olasılık bildiren anlatımların tümceye yükledikleri anlam ve olasılık anlatımlarının kullanım ayrımını, Japonca'yı ikinci yabancı dil olarak ögrenenler için hangi anlatım yapısının ne zaman, nasıl bir ortamda ve anlamsal sınırlılıklarda kullanılacagı konusu irdelenmistir. Japonca'da olasılık bildiren anlatımlar ile ilgili örnek tümceler üzerinde durulmustur. Bu tümcelerde betimleme yöntemi ile çözümlenmeye çalısılmıstır. Arastırma sonucunda olasılık anlatımlarının kullanım ayrımını, hangi anlatım yapısının ne zaman, nasıl bir ortamda ve anlamsal sınırlılıklarda kullanılacagı belirtilmeye çalısılmıstır.