DİYANET ÇOCUK DERGİSİ’NİN DİN EĞİTİMİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ


Tezin Yürütüldüğü Kurum: Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2004

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Zafer YILDIZ

Danışman: RECAİ DOĞAN

Özet:

Çocuğun dünyasını keşfetmek ve onu fıtratına uygun olarak şekillendirebilmek için çocuk eğitiminde titizlik ve özen gösterilmesi gerekir. Din çocuğun dünyasında önemli bir yere sahiptir. Çocuğun geleceğinin şekillenmesinde de dinin inanç ve tutumları önemli rol oynar. Bundan dolayı, çocuğa yönelik dinÂή eğitimi amaçlayan eğitim araçlarının, din eğitiminin bilimsel verilerinden yararlanmaları gereklidir. Bir çok kitle iletişim araçları kullanılarak günümüzde din öğretimi yapılmaktadır. Bu yayınların ne derece titizlik gösterilerek ve bilimsel verilere uyarak hazırlandıkları incelenmelidir. Diyanet Çocuk Dergisi de, Türkiye’de uzun süreli yayın hayatına sahip çocuk dergilerindendir. Araştırmamız, bu derginin din eğitimi açısından değerlendirmesini amaçlamaktadır. Araştırmamız üç bölümden oluşmaktadır: Giriş bölümünde, araştırma konusu genel hatlarıyla ortaya konulmuştur. Birinci bölümde, çocuğun gelişim özellikleri incelenmiş, konumuzla ilgili kriterler ortaya konulmuştur. İkinci bölümde çocuk edebiyatı açısından genel olarak çocuk dergileri ele alınmış, biçim ve içerikle ilgili kriterler belirlenmiştir. Üçüncü bölümde ise, bu elde edilen kriterler ışığında Diyanet Çocuk Dergisi din eğitimi açısından değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, dergi, eksikleriyle beraber, dinÂή hassasiyete sahip okuyucu kitlesinin temel İslÂ΢mÂή bilgileri almalarında ve okuyucularının din anlayışlarının şekillenmesinde önemli yere sahiptir. Dergi millÂή ve dÂήnÂή değerlere saygılı ve bu değerleri sevdirmeye, tarihÂή şahsiyetleri tanıtmaya çalışan bir yayın formatı izlemektedir. Özellikle yurtdışında yaşayan Türk çocuklarının da istifÂ΢de ettiği dergi, inanan insanların dinÂή hislerini canlı tutmuş ve temel dinÂή bilgilerin doğru aktarılmasını sağlamıştır.