Ergen çocuk yetiştirmede ana babaların kullandığı informal öğrenme kaynak türlerinin ve demografik değişkenlere göre farklılaşmasının saptanması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2012

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: DENİZ TEKİNALP

Danışman: RİFAT MİSER

Özet:

Ergen çocuk yetiştirmede, anne ve babaların kullandığı informal öğrenme kaynak türlerinin ve bunların demografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığının saptanmasını amaçlayan bu araştırma nitel araştırma modeli niteliğindedir. Araştırmanın çalışma grubunu, çocuğu ergen olan 25 anne ve baba oluşturmuştur. Bu araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden kartopu veya zincir örnekleme; verilerin toplanmasında görüşme yöntemi kullanılmıştır. Görüşmeler önceden hazırlanmış bir form çerçevesinde yapılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz ile frekanslardan ve ki-kare testinden yararlanılmıştır. Bu araştırmadan elde edilen bulgular, anne ve babaların, ergen çocuk yetiştirmede deneyimi olan insanlara yöneldiklerini göstermiştir. Anne ve danışmanlar en çok tercih edilen informal öğrenme kaynaklarındandır. Televizyon, kitap ve internet de informal öğrenme kaynaklarındandır. Anne ve babaların informal öğrenmelerinin cinsiyet ve eğitim durumuna göre değişmediği belirlenmiştir. Abstract This study that aims at to determine the types of informal learning sources used by parents in the adolescent childrearing and their differentation according to demographic variables is a qualitative research. The study group of the research is composed of 25 parents with adolescent children. Of being the purposeful sampling methods, the snowbal and chain samplings are used in the research; and face-to-face interview is used as data gathering method. The interviews have been carried out under the guidance of preconditioned interview form. The statistical frequencies and chi-square test with qualitative analysis is used for the data analysis. The findings obtained by this research indicate that the parents consult experienced people for adolescent childreaering. Mothers and consultants are the most preferred sources of informal learning. Moreover, television, books and internet are also the sources of informal learning. It is designated that the informal learning of parents does not vary with the gender and the educational background.