Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2011
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Miyase AYDIN
Danışman: VAHİT GÖKTAŞ
Özet:ÖZET AYDIN Miyase GALİP HASAN KUŞÇUOĞLU’NUN HAYATI VE TASAVVUFÎ GÖRÜŞLERİ, Yüksek Lisans Tezi, Danışman: Yard. Doç. Dr. Vahit GÖKTAŞ, 169 s. Tezimizde günümüzün yaşayan mutasavvıflarından Galip Hasan Kuşçuoğlu’nun hayatını ve tasavvufî görüşlerini ele aldık. Tasavvufî bir ortamda yetişen Kuşçuoğlu, Kadirî*Rûfâi gelenekten gelen Maraşlı Mustafa Yardımedici’den tasavvufî terbiyesini tamamlar. Onun vefatının ardından Kadirî*Rûfaî geleneğin başına geçer. 1993’ten sonra da “Gâlibîlik” adındaki yeni bir yolun pîrî olur. Bu yeni yol dinde aşırılıktan uzak, tevhidi önceleyen ve insanların Allah katında eşit olduğu İslami prensibini vurgulayan bir anlayışa sahiptir. Uzun yıllardan beri tasavvuf okulunun başında olan Kuşçuoğlu, sohbetleri, zikir meclisleri, kitapları ve internet sitesiyle takipçilerine ulaşır. Eserleri ayetlerin tasavvufi yorumlarının olduğu, tasavvufî kavramların ve kıssaların anlatıldığı; Ehl*i Kitaba yaklaşım, dinler arası diyalog, içtihat ve teknoloji gibi günümüz konularının da anlatıldığı zengin bir içeriğe sahiptir. Bu çalışmada Kuşçuoğlu’nun eserleri ve fikirleri İslam tasavvufu anlamında, daha geniş bir perspektifle ele alınmıştır. ABSTRACT AYDIN Miyase GALIP HASAN KUSCUOGLU: HIS LIFE AND THOUGHTS ON SUFISM, MA Thesis, Supervisor: Assist. Prof. Vahit GOKTAS, 169 p. In this thesis, within the context of Sufism, I examine the life and thoughts of Galip Hasan Kuscuoglu, a living representative of Sufism. Coming from a family background embedded in Sufism, Kuscuoglu received his spiritual education from Mustafa Yardimedici of Maras, himself a significant figure in the Kadiri*Rufai Sufi tradition. Upon the latter’s death, the Kuscuoglu became the leader of this tradition. Starting from 1993, Kuscuoglu has become the sheikh of the “Galibilik”, a subdivision within the Kadiri*Rufai tradition. He stays away from extremism in religious life, prioritizes monotheism (tawhid), underlines the Islamic principle that all human beings are equal in front of God. For decades, Kuscuoglu has delivered his message to his followers through meetings, books and internet communications. In his works, Kuscuoglu presents his own mystical interpretations of the Qur’anic verses and analyses of Sufi concepts and stories. He also treats a variety of topics ranging from the Qur’anic Jews and Christians (ahl al-kitab), interreligious diologue, independent religious reasoning (ijtihad) to technology. In this study, I contextualize Kuscuoglu’s works and ideas within a larger perspective of Islamic mystical studies.