Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2010
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Derya GÜNER
Danışman: CEMAL TOSUN
Özet:*lkögretim dönemi, çocugun ahlaki kimliginin sekillendigi önemli bir\r\ndönemdir. Ülkemizde formal yollarla ve örgün egitim kurumlarında ahlak ögretimini\r\nsaglama amacı, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersleriyle gerçeklestirilmek\r\nistenmektedir. “*lkögretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Ders Kitaplarında Ahlak\r\nÖgrenme Alanında Kullanılan Ayetlerin Din Ögretimi Açısından *ncelenmesi”\r\nbaslıklı arastırmamızda, ilkögretim kurumlarının 4., 5., 6., 7. ve 8. sınıflarında ahlak\r\nögrenme alanında kullanılan ayetlerin din ögretimi açısından uygunlugu tespit\r\nedilmeye çalısılmıstır. Bu kapsamda arastırmamızın problemleri: Din Kültürü ve\r\nAhlak Bilgisi ders kitaplarında ahlak ögrenme alanında kullanılan ayetler,\r\nögrencilerin bilissel/ dil ve kavram gelisim düzeylerine uygun mudur? Kullanılan\r\nayetler ögrencilerin ahlaki gelisim düzeylerini desteklemekte midir? Ayetler\r\nkullanıldıkları konu, kazanım, beceri ve degerleri desteklemekte midir? Ayetlerin\r\nverilisi didaktik-metodik açıdan uygun mudur? Ayetlerin kullanılıs sistemi yeni\r\nprograma (yapılandırmacı yaklasım açısından) uygun mudur? Soruları üzerine\r\nkurgulanmıstır.\r\nArastırmamızda bu problemler, ögrencilerin gelisim özelliklerini kapsayan\r\nkuramsal çerçeve ile desteklenmis ve ardından, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders\r\nkitaplarında yer verilen ayetler, yoruma dayalı metin analizi yöntemiyle incelenerek\r\ntespitlerde bulunulmus ve öneriler sunulmustur.