Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2020
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: AIERKEN MAIERGEYA
Danışman: GONCA ÜNAL CHIANG
Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
Özet:Bu çalışmanın amacı Çince öğrenmekte olan lisans öğrencilerinin dinleme sürecinde yaşadıkları sorunların belirlenmesi ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerinin ortaya konulmasıdır. Bu amaç doğrultusunda bu çalışmada, nicel ve nitel yöntemlerin birleştirmesi olarak tanımlanan karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın nicel verileri öğrenci anketi yoluyla, nitel verileri ise öğrenci görüşmeleriyle toplanmıştır. Çalışma 2019-2020 eğitim öğretim yılı Ankara Üniversitesi Sinoloji Anabilim Dalında yürütülmüştür. Nicel veri analizi için birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflarda öğrenim gören toplam 88 öğrenciye demografik sorular hariç toplam 18 maddelik sormaca verilmiştir. Nitel veri analizi için birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflardan 7 öğrenciye toplam 8 maddeli görüşme sorusu sunulmuştur. Araştırma sonucunda, görüşmelerle elde edilen veriler betimsel analiz tekniği kullanarak analiz edilmiş, sormacada elde edilen veriler SURVEY MONKEY paket programdan yararlanarak analiz edilmiştir. Analiz sonucu elde edilen bulgular doğrultusunda öğrencilerin Çince dinlediğini anlamada yaşadığı en büyük sorunların sırasıyla; ses bilgisi, dil bilgisi, yöntem ve motivasyon kaynaklı olduğu tespit edilmiş ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerileri ortaya konmuştur. The aim of this research is to identify the problems experienced by undergraduate students learning Chinese in the listening process and to provide solutions to these problems. For this purpose, this study used the mixed research method, which is defined as the combination of quantitative and qualitative methods. The quantitative data of the study were collected through student questionnaires and qualitative data were collected through student interviews. The study was conducted in the Department of Sinology of Ankara University for the 2019-2020 academic year. For quantitative data analysis, a total of 18 item questionnaire was given to 88 students in the first, second, third and fourth grades. A total of 8-item interview questions were presented to 7 students from the first, second, third and fourth grades for qualitative analysis. As a result of the research, the data obtained through the interviews were analyzed using descriptive analysis technique, and the data obtained from the questionnaires were analyzed using the SURVEY MONKEY package program. Phonetics, grammar, method and motivation have been found to be sourced and solutions to these problems have been proposed.