Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerle İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin motivasyon durumlarının karşılaştırılması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: AYISHETU ABUBAKARI

Danışman: SELAHİDDİN ÖĞÜLMÜŞ

Özet:

Bu çalışma, Ankara TÖMER’de Türk ve Yabancı Üniversite öğrencilerinin, yabancı dil öğrenme surecinde ki, içsel ve dışsal motivasyon açısından çeşitli bakış açılarını incelemiştir. Bu çalışmaya İngilizce ve Türkçe programda çalışan 99 yabancı 101 Türk olmak üzere toplam 208 öğrenci katılmıştır. 12 ölçekten oluşan yabancı dil motivasyon anketi öğrencilere verildi. Veriler tanımlayıcı ve istatistikler yoluyla analiz edildi. Sonuçlar EFL Türk öğrencilerinin TFL yabancı öğrencilerden, yabancı dil öğrenmede daha fazla motive olduğunu gösterdi. Ayni zamanda Türk öğrenciler yabancı öğrencilerden hem iç hem de dış motivasyon düzeyinin daha yüksek olduğunu gösterdi. Ayni zamanda Türk öğrencilerinin uyum düzeylerinin daha iyi olduğunu ortaya çıkardı. Önceki pek çok çalışmanın aksine cinsiyete göre sonuçlarda erkek öğrencilerin her iki grupla (Türk ve Yabancı Öğrenciler) kızlardan daha fazla motive olduğunu gösterdi.AbstractThis study investigated some aspects of motivation in terms of intrinsic and extrinsic motivations as well as integrative motivational orientations of Turkish and international university students in their foreign language learning process at Ankara TOMER center. 208 preparatory students; 101 Turks and 99 internationals, studying in English and Turkish program respectively participated in the study. A foreign language motivation questionnaire with 12 sub scales was administered to the students. Quantitativedata were analyzed through descriptive and inferential statistics. The results revealed that EFL Turk students were motivated in foreign language learning than TFL international students. It was also found that Turk students had higher levels in both intrinsic and extrinsic motivation than the international students. Turk students also had higher level of integrative orientation. The result on gender indicated that the males were more motivated than the females in both groups (Turks and international students) which is contrary to most previous studies.