Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2010
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: KASIM BARMAN
Danışman: MÜFİT SELİM SARUHAN
Özet:İslâm Felsefesinde, ahlâk geleneği içinde aile ahlâkının ele alınmasını hedeflediğimiz bu çalışmamızda temel hareket noktamız büyük filozof Nasîruddin Tûsî olacaktır. Tezimizin giriş kısmında yöntemimizi açıklamaya çalıştık. Birinci bölümde ise Nasîruddin et Tûsî ve İlmi Kişiliği üzerinde durmaya çalışarak bu büyük filozofun ahlak ilminde yerini belirlemeye çalıştık. Çalışmamızın İkinci bölümünü İslâm Ahlâkında aile ahlâkına ayırdık. Filozofların aile yönetimini ve ilişkilerini klasik ahlâk kitaplarında nasıl değerlendirdiklerini ortaya koymak bu bölümün çabası oldu. Tezimizin Üçüncü bölümünde ise, N.Tûsî’nin Aile ahlâkı konusunu kendinden önceki felsefi birikim ve kendisinden sonraki katkıları açısından tetkik ettik Bu tezin temel araştırma problemi, toplumsal örgütlenmenin ilk çekirdeği olan ailenin felsefi dille İslâm felsefesi tarihinde teorik ve pratik boyutlarıyla nasıl ele alındığını ortaya koymaya çalışmaktır. Bu tezin temel araştırma problemi, toplumsal örgütlenmenin ilk çekirdeği olan ailenin felsefi dille İslam felsefesi tarihinde N.Tûsî’nin ahlâka dair eserleri doğrudan İslâmi olmayan iki kaynağa dayanır; Yunan ve İslâm öncesi İran. Bu Kur’an ve hadis kaynaklarının Tusi’nin eserlerinin özünde var olmadığı anlamına gelmemelidir. Tûsî, felsefi bir ahlâkın oluşturulmasına katkı sağladı.