Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2021
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ZEYNEP KIZILGÖL TOPALOĞLU
Danışman: DUYGU TOKSOY ÇEBER
Özet:Postyapısalcı felsefeye göre var olmayanı hiçlikle özdeşleştirmiş metafizik düşünme sistemi tarafından kuşatılmış bir dünyada yaşamaktayız. Hayatımızın söylemsel dayatmalarla belirlendiği bu dünyada bize ait olamayan bir dili kullanmaya mecbur edildik. Fakat Jacques Derrida'nın da kabul ettiği gibi metafizikten kaçmak şu an için mümkün değildir. Bunun yerine yapılabilecek tek şey sürekli kaçan bir dil, bir kaçış dili icat etmektir. Sevim Burak dilin sınırlarını zorlayan, dili radikal bir biçimde kullanan bir yazar olarak bilinir. Yazma edimi aracılığıyla metafizik dil(d/l)e ötekileştirilmiş/silinmiş/sus(turul)muş olanların yokluğuna işaret etmeyi amaçlayan Sevim Burak'ın kendine özgü yazma deneyimi, böyle bir kaçış dili icat etmek ve böylece metafizik Gerçek(lik)'ten kendi "gerçek"ine doğru kaçış halinde/yolda olmak üzerine kuruludur. Bu çalışmadaki temel sav, Sevim Burak'ın, metafizikle kuşatılmışlığının farkında olan ve sürekli onun Gerçek(lik)'inden kaçan bir kaçış dili icat ederek, dramatik metinlerinde Derrida'nın kullandığı anlamda différance'ın (anlamın ötelenmesi ve ertelenmesi) açığa çıkması için gerekli ortamı hazırlayarak, bu metinleri bir différance eylemi olarak kurmasıdır. Bu savdan hareketle Derrida'nın différance "tanımlaması" incelenerek, Sevim Burak'ın dramatik metinlerinin différance eylemine dönüşecek biçimde nasıl örgütlendiği ortaya konulmaya çalışılmıştır.