Milli Eğitim Bakanlığı`na bağlı eğitim kurumlarındaki e-bütçe uygulamasına ilişkin uzman görüşlerinin değerlendirilmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: EMİN NARİN

Danışman: KASIM KARAKÜTÜK

Özet:

Bu araştırmayla, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı eğitim kurumlarındaki e-Bütçe uygulamasına ilişkin uzman görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Tarama modeli ve nitel araştırma tekniğinin kullanıldığı bu araştırma on beş kişilik bir çalışma grubuyla gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın çalışma grubunu, Milli Eğitim Bakanlığı, Hacettepe Üniversitesi Aktüerya Bilimleri Bölümü, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü ve BNB Danışmanlık Şirketi'nden e-Bütçe projesinde yer almış dokuz uzman ile Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı lise ve ilköğretim okullarında görevli bir okul müdürü, biri e-Bütçe eğiticisi olmak üzere iki okul müdür yardımcısı, iki okul-aile birliği başkanı ve bir İLSİS sorumlusu oluşturmuştur.Araştırmanın verileri, bu kişilerle yüz yüze yapılan yarı yapılandırılmamış görüşmeler ile elde edilen bilgilerden ve konuyla ilgili çeşitli kaynaklardan elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde metin çözümlemesi kullanılmıştır.Araştırmanın amaçları doğrultusunda, e-Bütçenin gereksinimleri ne ölçüde karşılayacağı, diğer bütçeleme sistemlerine göre etkililiği, performansa dayalı bütçeleme sistemi ile ilişkisi, öncesindeki durum, ulaşılmak istenen nokta, uygulama aşamaları ve eğitim kurumlarında uygulanabilirliği konularının üzerinde durulmuştur.Araştırmada elde edilen bulgular ışığında, eğitim kurumlarında e-Bütçeyi kullanacak personelin istihdam edilmesi ya da çalışanların mevcut iş yüklerinin azaltılması, gerekli denetim mekanizmalarının oluşturulması, uygulamaya ilişkin ilkelerin belirlenmesi ve kullanıcıların bilinçlenmesi halinde e-Bütçenin eğitim kurumlarında başarı ile uygulanabileceği sonucuna varılmıştır.AbstraktIn this research, the evaluation of the expert opinions about e-Budget application at educational institutions related to Ministry of National Education (MoNE) is intended to be put in place. Survey model and qualitative research technique was used. This research was conducted by a working group of fifteen-people.Working group of the survey is formed with the Ministry of National Education, Hacettepe University Department of Actuarial Science, Ankara University Department of Educational Science and BNB Consulting Company with the nine experts and six school personnel (including one school principal, two deputy school principals, two parent school association representatives and a person who is responsible for İLSİS) which connected to the Ministry of National Education.In order to gather data, a semi-structured interview technique was used. In addition related literature about the e-Budget at about MoNE was reviewed. During the analysis of data ?text analysis? was used.For the purposes of the survey, to what extent e-Budget meets needs of MoNE and the effectiveness of e-Budget compared to other budgeting systems, its relations to performance based budgeting system, previous situation and the desired point, the implementation stages and its applicability in educational institutions are discussed.Research findings obtained that e-Budget will be used at educational institutions in the light of employing new personnel or employees' and reducing the current work load, creation of the necessary control mechanisms, implementation of the principles of determination and users to raise awareness in e-Budget educational institutions successfully be applied is concluded.