Programlama öğretimindeki ters yüz öğretim yönteminin öğrencilerin başarılarına, bilgisayara yönelik tutumuna ve kendi kendine öğrenme düzeylerine etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: SUAT ÖZTÜRK

Danışman: AYFER ALPER

Özet:

Bu araştırmada programlama dili öğretiminde Ters Yüz Öğretim Yönteminin ortaokul öğrencilerinin başarılarına, bilgisayara yönelik tutumuna ve kendi kendine öğrenme düzeylerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden ön test – son test eşleştirilmiş kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırma 2014-2015 eğitim öğretim yılının 2. döneminde Ankara ili Pursaklar ilçesi Ayyıldız Ortaokulu’nda 6. sınıfa devam eden ortaokul öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın örneklemini 104’ü kontrol, 88’i deney grubu olmak üzere toplam 192 öğrenci oluşturmaktadır. Kontrol ve deney grupları belirlenirken iki grubun akademik başarı değişkeni açısından denk olmalarına dikkat edilmiştir. Veri toplama aracı olarak başarı testi, bilgisayar tutum ölçeği ve teknolojiyle kendi kendine öğrenme ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan verilerin çözümlenmesi için SPSS 20.0 paket programı kullanılmış ve Anlamlılık testlerinde α=.05 anlamlılık düzeyi esas alınmıştır. Nicel verilerde kullanılacak veri analiz yönteminin belirlenmesi için öncelikle normallik testi uygulanmıştır. Normal dağılım göstermeyen verilerin analizinde Mann Whitney U ve Wilcoxon işaretli sıralar testleri kullanılırken; normal dağılım gösteren verilerin analizinde ise T testi kullanılmıştır.Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre, Ters Yüz Öğrenme Yöntemi ile öğrenim gören öğrencilerin akademik başarıları, teknolojiyle kendi kendine öğrenmevidüzeyleri ve bilgisayara yönelik tutumları Geleneksel Öğretim Yöntemi ile öğrenim gören öğrencilere göre daha yüksek çıkmış ve gruplar arasındaki fark anlamlı bulunmuştur.AbstractIn this research, the determination of the Flip Learning Method's impact on the success of secondary school students, their attitudes towards computer and the levels of self-directed learning skills in programming language teaching are aimed. In the study, quasi-experimental design with pretest-posttest matched control group design, is used. Research is carried out with the secondary school 6th grade students who were studying in Ankara province, Pursaklar County, Ayyıldız Secondary School in the second term of 2014-2015 Education year. 104 students from control group, 88 students from test group, totally 192 students form the sample of the study. While control and test groups were being determined, it is regarded that these two groups are to be equal in terms of academic success variable. As data collection tool; success test, computer attitude scale and self-directed learning with technology scale are used. For the analysis of data which are used in research, SPSS 20.0 packet programme is used and it is based on a=.05 significance level in significancy tests. In order to determine the data analysis method in quantitative data, first of all, normality test is applied. While Mann Whitney U and Wilcoxon signed ranks tests are being used in the analysis of the data which don't show normal range, T test is used in the analysis of the data which shows normal range.viiiAccording to facts that are obtained at the result of the study, academic successes, the levels of self-directed learning with technology and computer attitudes of the students who are studying with the Flip Learning Method are higher than the students who are studying with Traditional Learning Method and the difference between the groups is found meaningful.