Diyalojik halkla ilişkiler: Borsa İstanbul'da işlem gören firmaların web siteleri üzerine bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: PINAR KART

Danışman: ASLI YAĞMURLU DARA

Özet:

"Diyalojik Halkla İlişkiler: Borsa İstanbul'da İşlem Gören Firmaların Web Siteleri Üzerine bir Araştırma" isimli tez çalışması, örgüt web sitelerinin hedef kitleleriyle olan iletişimini diyalojik halkla ilişkiler prensipleri ışığında ele almaktadır. Tez çalışması üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde, halkla ilişkiler kavramı ve halkla ilişkiler modelleri ele alınmış ve mükemmel halkla ilişkiler teorisi tartışılmıştır. Ayrıca halkla ilişkilerde diyalojik halkla ilişkiler uygulamalarının da tartışıldığı bu bölümde diyalojik halkla ilişkiler kavramı ve diyalojik halkla ilişkiler prensipleri de ele alınarak analiz edilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde, halkla ilişkilerde kullanılan iletişim araçları, internetin gelişimi, halkla ilişkilerde bir iletişim aracı olarak kullanılması ve halkla ilişkilerde nasıl bir etki yarattığı; internet ile birlikte ortaya çıkan web sitelerinin halkla ilişkiler uygulaması olarak kullanılması ve yarattığı etkiler; web sitelerinin diyalojik halkla ilişkiler açısından etkileri tartışılmıştır. Çalışmanın son bölümü olan üçüncü bölümde ise ilk iki bölümde tartışılan konulan ışığında, Borsa İstanbul'da işlem gören firmaların web siteleri ele alınarak, bu firmaların diyalojik halkla ilişkiler açısından kullanım düzeyleri analiz edilmiştir. Bu tez çalışması kapsamında örgütlerin bir halka ilişkiler uygulaması olarak kullandıkları örgüt web sitelerinde; diyalojik halkla ilişkiler prensipleri kullanım oranları incelenerek hedef kitleleriyle ne ölçüde etkin, verimli, etkileşimli,, kesintisiz, açık ve diyaloğa dayanan bir iletişim içerisinde oldukları tartışılmıştır.AbstractThis thesis" Dialogical Public Relations: Analyzing The Web Sites of Companies at the Borsa İstabul"; study examines and analyzes communication mediated by Organizational websites with target groups, with particular reference paid to dialogic public relations principles. The thesis study consists of three parts. The first part addresses the notion of PR (Public Relations) and models of PR and also reviews the "Excellence Theory of PR". The first part also discusses dialogical public relations practices and analyzes the notion of dialogic public relations and their basic principles. The second part of the study discusses communication tools used in PR, the development of the Internet and its use as a means of communication in PR, it's overall impact on PR, how the use of websites, which has emerged with the Internet, as a PR best practice and the impact of websites in terms of dialogical PR. The third, final part considers the discussions featured in the first two parts, by examining and analyzing the websites of companies traded at the 'Borsa Istanbul' (stock exchange) and their usage level of dialogic public relations. Thus, this thesis study discusses, within its defined scope, the extent to which organizational websites, which are used as a public relations practice by organizations, are using dialogic PR and how effective, productive, interactive, uninterrupted, open and based on dialogue they are with their target audiences.