Özel işletmelerdeki eğitimlerin çalışan ve işletme açısından değerlendirilmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ÖMÜR FERDİ DOĞAN

Danışman: MUSTAFA SEVER

Özet:

Bilimsel geliĢmeler ve bilginin hızlı üretilmesi, geliĢmesi ve yayılmasıörgütlerde eğitim yönetimini, bugün değiĢen insan kaynakları yönetimianlayıĢının önemli bir parçası haline getirmiĢtir. Klasik yönetim anlayıĢıylabirlikte oraya çıkan ve geliĢen personel yönetimi, yerini bilimsel ve teknolojikyeniliklerin ortaya çıkardığı çağdaĢ yönetim teknikleri ve insan odaklı biryönetim anlayıĢına bırakmıĢtır.Bu modern yönetim yaklaĢımına göre iĢgücünün verimli ve etkin olabilmesiiçin, onun bir makine olarak değil, ihtiyaçları ve beklentileri karĢılanmasıgereken bir insan olarak algılanması gerekmektedir. Etkin bir eğitim yönetimiçalıĢanların yüksek motivasyonlu, Ģirkete daha bağlı, kendinin ve kendisiylebirlikte örgütün bütünsel geliĢimini hedefleyen bireyler olmasını sağlayabilir.Özel iĢletmelerdeki eğitimler, bir yetiĢkin eğitimi faaliyeti olarak görülmelidirve eğitim bilimciler bu eğitim faaliyetlerine daha fazla eğilmelidir. Böylecehem özel iĢletmeler hem de ülkenin bütünü iĢletmelerdeki bu eğitimlerdendaha fazla fayda sağlayacaktır. Buradan hareketle bu çalıĢmanın amacı, özeliĢletmelerde insan kaynağının geliĢimi hedefiyle düzenlenen eğitimlerin veeğitim taleplerini etkileyen faktörlerin araĢtırılmasıdır. ÇalıĢmanın sonucundagörülmektedir ki, özel iĢletmeler iyi organize edilmiĢ eğitim programlarıylaçalıĢanlarının kiĢisel geliĢimine de katkıda bulunarak, kendi gelecekleri ileĢirketin geleceğini paralel gören motivasyonu yüksek çalıĢanlar olmasınısağlayacaktır. Ayrıca eğitimler, örgütte bireylerin performansını düĢüren pekçok çatıĢmayı ve stresi de önlemeye yardımcı olacaktır. Sonuç olarak böylebir eğitim ile, tutarlı, etkili, verimli ve baĢarılı bir örgüt meydana getirilebilir.AbstractToday, scientific developments, rapid production of knowledge and its widecirculation thanks to new technologies has made the training withinorganisations a crucial part of human resources administration approaches.Consequently, personnel management, which had emerged within and hadbeen developed by the classical management approach, is being replaced bymodern management methodologies and a human-centered managementunderstanding.According to these modern management approaches, a productive andefficient manpower requires an understanding such that the worker isperceived as a person with needs and desires, rather than a machine. Aneffective management could ensure motivated, more devoted personnel, whosee their personal development in conjunction with the organisation's.Training within organisations should be seen as a type of adult educationactivity and education scientists should be engaged in developing suchactivities. Thus, both the individual private firm and the country as wholewould profit from training within organisations. From this point of view, thisstudy aims to investigate the training activities aimed to improve humanresources and personnels demands regarding further training activities.Results of the study indicate that, private firms with a well-establishedtraining program secure highly motivated personnel, as well as contribute totheir personal development, through which the personnel conceive theirfuture in parallel with the firm's. Furthermore the training helps in avoidingconflicts and stress, which are in turn sources of personnel's poorperformance. In conclusion through such training, a coherent, effective,efficient and succesful organisation could be brought into existence.