Türkiye'de ergenlik çağındaki öğrencilerin ınstagram kullanma pratikleri üzerine bir saha araştırması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Günseli Özcan

Danışman: Engin Sarı

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

Bu çalışmada sosyal medya platformu Instagram'ın ergenlik çağındaki gençlerin gündelik yaşamda Instagram kullanma pratikleri incelenmiştir.. Bu doğrultuda İzmir ili Konak ilçesindeki iki orta öğretim kurumunun öğrencileri ile saha çalışması gerçekleştirilmiştir. Sınıfsal farkların Instagram kullanma pratiklerini değiştirip değiştirmediğini belirlemek için bir meslek lisesi ile bir özel lise belirlenmiş ve öğrencilerle derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Öğrencilerin gündelik yaşam pratiklerinde Instagram kullanım motivasyonları ile ilgili verdikleri cevaplardan yola çıkılarak benlik algıları belirlenmeye çalışılmıştır. Bu bağlamda Goffman'ın Benlik Kuramı temelinde sanal uzamda ergen gençlerin benlik sunumuna etki eden faktörler incelenmiştir. Anahtar Kelimeler: Ergenlik, Benlik Saygısı, Instagram In this study, we investigated how Instagram, one of the social media platforms, daily life experiences of adolescents. In this direction, field studies were carried out with the students of two secondary schools in Konak town of Izmir. In order to determine whether class differences their use of Instagram, a vocational high school and a private high school were identified and in depth interviews were conductud with the students. Self perceptions were tried to be determined from the answers of students about Instagram use motivation in their daily lives. In this context, on the basis of Goffman's self-theory, the factors affecting the self presentation of the virtual spatial adolescents were revealed. Keywords: Adolescense, Self-Esteem, Instagram