ÇOKLU ZEKA KURAMUNA GÖRE YAPILAN İNGİLİZCE DERSLERİNİN ÖĞRENCİLERİN GÜDÜLENMESİ, BENLİK SAYGISI, ÖZGÜVENİ VE ÇOKLU ZEKALARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ


Tezin Yürütüldüğü Kurum: Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2006

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Mümin ŞEN

Danışman: NAZAN TUTAŞ

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

Bu çal+mann amac, Çoklu Zeka Kuramna göre yaplan ngilizce derslerinin öırencilerin güdülenmesi, benlik saygs, özgüveni ve çoklu zekalar üzerindeki etkisini incelemektir. Ara+trma Ba+kent Üniversitesi ngilizce Hazrlk Bölümünde, 2003–2004 akademik yl bahar döneminde uygulanm+tr. Resimli Teele Çoklu Zeka Envanteri TIMI ve Alternatif Öırenme Program (Alternative Learning Program) Envanteri uygulamadan önce ve uygulama sonrasnda 34 öırenciye verilmi+ ve ön test-son test puan farklar t-testi ile incelenmi+tir. Ara+trma sonuçlar, özellikle içsel ve d+sal güdülenme, öz yeterlilik, öırenmede süreklilik ve srar, benlik saygs alanlarnda Çoklu Zeka Kuramnn öırenciler üzerinde etkili olduıu ve anlaml farklarn olu+masna yol açtın göstermi+tir. Ancak ba+arm hedefleri, öırenme hedefleri ve kendi öırenme sürecini planlama becerileri üzerinde sekiz haftalk bir süreçte anlaml bir farka yol açmadın göstermi+tir. Ayn zamanda öırencilerin çoklu zekalarnda da bedensel/duyudevinimsel zeka d+nda anlaml deıi+iklikler olmam+tr.