Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2017
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: PELİN DOĞAN
Danışman: ÖZLEM ÇAKIR
Özet:Bu çalışmada, İngilizce öğretiminde kişiselleştirilmiş öğretim kullanımının lisans öğrencilerinin başarılarına etkisi amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında, 2014-2015 eğitim öğretim yılında Gazi Üniversitesi’nde İngilizce Öğretmenliği bölümü İngilizce hazırlık sınıfı öğrencisi 62 öğrenci ile çalışılmıştır. Çalışma grupları, deney grubu 31 kişi ve kontrol grubu 31 kişi olarak ikiye ayrılmaktadır. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırmanın tek bir bağımsız değişkeni olup; bu bağımsız değişken öğretimdir. Bağımsız değişken; kişiselleştirilmiş öğretim ve kişiselleştirilmemiş öğretim olarak iki alt gruba ayrılmaktadır. Araştırmada tek bir bağımlı değişken bulunmaktadır. Bu değişken öğrenci başarısıdır. Ayrıca uygulama sonunda deney grubundaki öğrencilerin uygulamaya yönelik görüşleri toplanmıştır. Başarının farklılaşmasının incelenmesinde nicel; görüşler için ise nitel yöntemlere başvurulmuştur. Örneklem grubuna, üç farklı haftada, İngilizce ders kitaplarında yer alan üç dilbilgisi konusuna dair kişiselleştirilmiş sunumlar hazırlanarak ders anlatımında bu sunumlar kullanılmış ve ardından öğrencilere kişiselleştirilmiş alıştırmalar verilmiştir. Kişiselleştirilmiş öğretim materyalleri için gerekli olan bilgiler uygulama öncesinde öğrencilerden “Öğrenci Kişisel Bilgi Formu” aracılığı ile edinilmiştir. Konuların bitiminin ardından öğrencilere sontest ve görüş formları uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler incelendiğinde, kişiselleştirilmiş öğretim gören ve kişiselleştirilmemiş öğretim gören öğrencilerin öntest-sontest puanları arasında anlamlı bir fark tespit edilememiştir. Her iki grubun başarısında da bir artış olsa da, gruplar arasında anlamlı bir fark görülmemektedir. Öğrencilerin uygulamaya yönelik v görüşlerinin alınması amacıyla hazırlanan “Öğrenci Görüş Formu”ndaki nitel veriler ise yüzde (%) ve frekans (f) dağılımlarına göre incelenmiştir. Bu nitel verilerin sonucunda, öğrencilerin kişiselleştirilmiş uygulamaya yönelik görüşlerinin olumlu olduğu, uygulamayı motive edici buldukları, sınıf içi iletişimi güçlendirme ve birbirlerini tanıma açısından faydalı buldukları tespit edilmiştir.