Kültürlerarası yeterlilik ve Korece öğretimi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: PINAR ALTUNDAĞ

Danışman: MAHMUT ERTAN GÖKMEN

Özet:

Bu tezde kültürlerarası yeterlilik ve kültürlerarası iletişimsel yeterlilik açısından yabancı dil olarak Korece öğrenen üniversite öğrencilerinin kültürel yeterlilik seviyeleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu bağlamda tezde Türk ve Kore kültürü yapılan anketler aracılığı ile karşılaştırılarak öğrencilerde Kore dili ve kültürü hakkında merak uyandırmak ve onları bu dili ve kültürü öğrenmeye teşvik etmeye çalışılmıştır. Tezde uygulanan iki farklı anket Milton Bennet'in Kültürlerarsı Duyarlılık Gelişme Modeli çerçevesinde incelenmiş ve analiz edilmiştir. Anket sonuçları analizleri ile öğrencilerin Korece öğrenimi sırasındaki kültürel yeterlilik dereceleri betimlenmiş ve öğrencilerin kültürlerarası yeterlilik profilleri betimlenmeye çalışılmıştır.