Medyanın reklam ve tüketim işlevinin din ile ilişkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: PINAR ÇELİK

Danışman: İHSAN ÇAPCIOĞLU

Özet:

Okuyucunun akademik perspektifle medya, reklam ve tüketim fonksiyonunundin ile olan ilişkisini irdeleyeceği bir çalışma oluşturulmaya çalışılmıştır. Medya vedin ilişkisi bağlamında medyanın din bilgisi, radyo, sinema, televizyon ve internet ileayrıca sanal din, sanal dindarlık, falcılık ve İslamofobi gibi konularda dinin temsili ileilgili bilgilere yer verilmiştir. Üzerinde durulan diğer konu dinsel sembollerinreklamlarda nasıl kullanıldığı ve kullanılan sembollerin tüketiciler üzerindeki etkisininnasıl olduğudur. Reklamlarda dinsel sembollerin kullanımı örneklerle anlatılmıştır. Buçalışma “Din, bireylerin tüketici davranışlarını nasıl etkiler?” sorusunucevaplandırmaya çalışmaktadır. Çalışma din hakkında genel kavramlara açıklıkgetirmekte ve bunların tüketimle olan ilişkisi irdelenmektedir. Aynı zamanda din iletüketim arasındaki ilişki incelendiğinde iki kavram arasındaki zıtlıklar da belirgin birşekilde fark edilmektedir. Dini öğretilerden biri olan “İsraf haramdır” öğretisi ilekapitalizmin “Sürekli tüket” vurgusunun ters düştüğü anlaşılmaktadır.AbstractIt is aimed to create a study making readers examine the relation betweenreligion and media, advertising, consumption function from the viewpoint of anacademic perspective. In terms of the relation between media and religion, it isreferred to knowledge such as religion representation on religion knowledge, radio,cinema, internet and also virtual religion, virtual religiousness, fortunetelling andislamophobia. The other topic emphasised is how religious symbols are used onadvertising and how the effects of symbols used on advertising are on consumers Theuse of religious symbols on advertising have been mentioned with patterns. In thisstudy it is aimed to reply the question ''How does religion affect the attitudes ofconsumers?'' And also, this study has clarified the general notions relating religion andhas examined the relation between these notions and consumption. Besides, when therelation between consumption and religion is examined, it is prominently seen thatthere are certain contrasts between these two notions. It is concluded that the doctrine'waste is wrong' one of the religious doctrines, is contrary to the emphasis of capitalism''consume constantly'.