22 Temmuz 2007 milletvekili genel seçimleri öncesi Adalet ve Kalkınma Partisi'nin siyasal iletişim stratejileri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: MÜZEYYEN TAŞYÜREK

Danışman: NURAN YILDIZ

Özet:

Bu çalışma, 22 Temmuz 2007 Milletvekili Erken Genel Seçimleri öncesi Adalet ve Kalkınma Partisi’nin siyasal iletişim stratejilerini konu edinmektedir. Seçimlerden, oylarını 11 puanın üzerinde artırarak çıkmış olan Adalet ve Kalkınma Partisi’nin bu oy artışında, parti tarafından uygulanan siyasal iletişim stratejilerinin etkili olup olmadığı anlaşılmaya çalışmıştır. 22 Temmuz 2007 seçimleri, 11. Cumhurbaşkanlığı seçim sürecinde yaşananların bir uzantısı olarak 5 yıllık normal süresinin tamamlanmasına yaklaşık 5 ay kala erkene alınmıştır. Kuramsal çerçevenin sunulduğu ilk bölümde, iletişim, siyasal iletişim, propaganda olgularının tarihsel gelişimi, genel kabul gören ilkeleri aktarılarak günümüzde siyasal iletişim ve propagandanın kazandığı yeni boyutlar ve yönelimler irdelenmiştir. “Siyasal pazarlama”, “siyasal reklamcılık”, “siyasal iletişimde profesyoneleşme” gibi kavramların da tartışıldığı bölümde siyasal iletişimin dünyada ve Türkiye’deki pratiklerden hareketle kavramın uygulamadaki görünümleri örneklenmiştir. “Bulgular ve Değerlendirme” bölümünde, 22 Temmuz 2007 seçimleri öncesi AKP’nin propaganda faaliyetleri incelenmiştir. Bu aşamada ilk olarak seçim bildirgesi, miting konuşmaları ve gazetelerden derlenen miting haberlerine kategorik analiz uygulanmıştır. Elde edilen veriler ışığında AKP’nin seçim iletişimi stratejileri irdelenmiş ve araştırmanın varsayımları sınanmıştır.