Tarım traktörlerinin performans karakteristiklerinin karşılaştırılması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: MEHMET MELİH ÖZBAYER

Danışman: METİN GÜNER

Özet:

Bu çalışmanın amacı; tarım traktörlerinin kuyruk mili gücü, motor hızı, özgül yakıt tüketimi, ilerleme hızı, çeki gücü, çeki kuvveti ve traktör kütlesi gibi bazı parametreleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi ve karşılaştırılmasıdır. Çalışmada; traktörlere ait İktisadi İşbirliği ve Gelişme Teşkilatı (OECD) standart Kod 2'ye göre deney raporları materyal olarak kullanılmıştır. Deney raporlarından elde edilen parametreler arasında istatistiksel açıdan ilişkiler araştırılmıştır. Regresyon analizi MINITAB 19 programı kullanılarak yapılmıştır. Regresyon analizi sonuçlarına göre 2 WD ve 4 WD traktörler için hem nominal motor devrinde elde edilen maksimum motor gücündeki torkun %85'inde, hemde standart kuyruk mili hızında analizler aynı sonuçları vermiştir. 2 WD traktörler için hem nominal motor devrinde elde edilen maksimum motor gücündeki torkun %85'inde, hemde standart kuyruk mili hızında kuyruk mili gücü ile motor devri ilişkisi çalışma koşullarından farklı bulunmuştur. 2 WD ve 4 WD traktörler için maksimum güçte nominal motor devrindeki çeki kuvvetinin %75'inde çekide analizler aynı sonuçları vermiştir. İki WD traktörler için maksimum güçte nominal motor devrindeki çeki kuvvetinin %75'indeki çekide çeki kuvveti ile özgül yakıt tüketimi ilişkisi çalışma koşullarından farklı bulunmuştur. The aim of this study is to investigate and compare the relationships between some parameters such as pto power, engine speed, specific fuel consumption, travelling speed, traction power, traction force and tractor mass of agricultural tractors. In the study, test reports of tractors according to standard code 2 of Organization for Economic Cooperation and Development (OECD) obtained Nebraska University Tractor Test Laboratory reports were used as material. The statistical relationships between the parameters were investigated which obtained from the test reports. Regression analysis was performed using MINITAB 19 program. According to the results of regression analysis same results were found both at 85 per cent of the torque obtained in the torque corresponding to maximum power available at rated engine speed and at standard power take-off speed for 2 WD and 4 WD tractors. The relations between pto power and engine speed were found different in working conditions both at 85 per cent of the torque obtained in the torque corresponding to maximum power available at rated engine speed and at standard power take-off speed for 2 WD tractors. Besides, according to the results of regression analysis same results were found at a pull equal to 75 per cent of the pull corresponding to maximum power at rated speed for 2 WD and 4 WD tractors. The relations between towing force and specific fuel consumption were found different in working conditions at a pull equal to 75 per cent of the pull corresponding to maximum power at rated speed for 2 WD tractors.