Yüz bulma ve tanıma tabanlı otomatik sınıf yoklama yönetim sistemi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: MUHAMMED TANRIVERDİ

Danışman: REFİK SAMET

Özet:

Derslerde alınan yoklama işlemi, öğrencilerin derslerine katılma oranını ve performansını artırıcı bir faktördür. Öğrenciler arasında dağıtılan yoklama kağıdıyla veya öğretmenin isimleri sesli bir şekilde okuyarak alınan yoklamalar hem zaman alıcı hem de hileli olabilmektedir. RFID, kablosuz iletişim, parmak izi, iris ve yüz tanıma tabanlı, vb. gibi birçok teknolojik yöntem yoklama alma işlemi için geliştirilmekte ve test edilmektedir. Bu yöntemlerin çoğunun sistem kurulum maliyeti yüksektir ve bazı avantaj ve dezavantajlara sahiptir. Bu tez çalışmasında, ekstra cihaz maliyeti olmaksızın teknolojik altyapı kullanılarak otomatik bir yoklama sistemi geliştirilmesi hedeflenmiştir. Bu bağlamda, Yüz Bulma ve Tanıma Tabanlı Otomatik Sınıf Yoklama Yönetim Sistemi, öğretmenlerin kendi akıllı cihazlarını kullanabilmelerine imkan tanıyan sistem yüz tanıma altyapısı ile geliştirildi. Bu çalışma ile öğretmenler, öğrenciler ve aileler kendi akıllı cihazlarına yükleyebilecekleri mobil uygulamalar sayesinde gerçek zamanlı bir yoklama yönetim sistemini kullanabilmeleri sağlanmıştır. Önerilen sistem Ankara Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği öğrencileri arasında test edildi ve tatmin edici sonuçlar elde edildi. AbstractClass attendance check is a contributing factor to student participation in study courses. Name calling or polling chart signing on papers distributed among students are both time-consuming and fraudulent. Many technological methods for polling processes such as RFID, wireless, fingerprint, iris, and face recognition based methods are being tested and developed. All of these methods have some pros and cons with high system installation costs. This thesis targets and aims to develop an attendance check system with the help of technological infrastructure without extra system costs. In this context, Face Detection and Recognition Based Automatic Classroom Attendance Management System has been developed with a face recognition infrastructure that allows teachers to use their smart mobile devices. With this study, the applications that teachers, students and parents can install on their mobile devices are developed, and the real-time polling process is performed. The proposed system was tested among students at the Ankara University Computer Engineering Department, and very satisfactory results were obtained.