Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2015
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: RİNAT KHAZİEV
Danışman: BÜNYAMİN ERUL
Özet:Tez bir Girişten ve üç bölümden oluşmaktadır. Girişte tezin içerdiği bilgiler ve hazırlanmasında izlenen yöntem hakkında bilgiler verilmiştir.Tezin birinci bölümünde Rizâeddin b. Fahreddin’in hayatına dair bilgiler sunulmuştur. Onun şahsiyeti, âlimliği, başmuharrirliği ve sosyal faaliyetleri gösterilmiştir. Diğer taraftan da onun hayatı, ilmi tahsili, hocaları ve eserleri ele alınmıştır.Araştırmanın ikinci bölümde Rizâeddin b. Fahreddin’n Hadis ilmine bakışı ve yaklaşımı tahlil edilmiştir. Bu çerçevede Rizâeddin b. Fahreddin’in Hadis İlmini öğrenmde hangi bilgilerin öncelikle ele alınması gerektiği üzerinde durulmuştur. Daha sonra onun teklif ettiği hadis eğitim sistemi analiz edilmiştir.Tahlil edilen üçüncü bölüm ise Kütüb-i Sitte’te bulunan eserleri ve müelliflerini tanıtmış ve yazar nazarından bu bilgilerin nasıl algılandığına dair bir özet yapılmıştır. Hem Kütüb-i Sitte eserlerine ve hem de yazarlarına Rizâeddin b. Fahreddin bakış açısından açıklamalar verilmiştir.“Kütüb-i Sitte ve Müellifleri” eserini analiz ve değerlendirme yaparken Rizâeddin b. Fahreddin’in bazı konularda yaptığı dikkat çekici yaptığı yorumlar ele alınmıştır.Son olarak “Kütüb-i Sitte ve Müellifleri” adlı eseri doğrudan tanıtmak için eserden seçilmiş tercüme ve örneklere yer verilmiştir.AbstractThesis comprises an inrtoduction and three chapters. In introductory part data included in the thesis and a method followed in preparation of the thesis are presented.In the first chapter of the thesis, data pertaining to Rizâeddin b. Fahreddin’s life is presented. His personality, scholarship, editorship, and social activities are disclosed. On the other hand, his life, scientific achievements, mentors and works are discussed.In the second chapter of the research, Rizâeddin b. Fahreddin’s opinion and approach to hadith science is analyzed. In this context, the knowledge that Rizâeddin b. Fahreddin considered as primary in the studiyng of hadith science is emphasized. Next, the hadith education system proposed by him is analyzed..In the third chapter, works in Kütüb-i Sitte and their authors are presented; and summary regarding how this information is percieved from the author’s perspective is given. Explanations to works in Kütüb-i Sitte and their authors are given from Rizâeddin b. Fahreddin’s perspective.Remarkable comments made by Rizâeddin b. Fahreddin in regard with some asspects while analyzing and evaluatıng work “Kütüb-i Sitte and Authors” are discussed.Finally, in order to directly introduce “Kütüb-i Sitte and Authors” titled work, selected translations and examples were taken from the work.