Eğitim Bilgileri
2014 - 2020
2014 - 2020Doktora
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim (Dr), Türkiye
2008 - 2014
2008 - 2014Yüksek Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye
2002 - 2006
2002 - 2006Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2020
2020Doktora
İyi ve zayıf okuyucuların okuduğunu anlama becerilerinin okumanın bileşenleri boyutunda incelenmesi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim (Dr)
2014
2014Yüksek Lisans
Genel ve özel eğitim öğretmenlerinin sınıf yönetimi bilgileri ile sınıf yönetimine ilişkin öz yetkinliklerinin karşılaştırılması
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
Akademik Ünvanlar / Görevler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorÖğretim Görevlisi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2013 - 2015
2013 - 2015Araştırma Görevlisi
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
Makaleler
Tümü (7)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (1)
Scopus (3)
TRDizin (5)
2024
20241. The Role of Phonological Decoding on the Reading Skills of Beginning Readers With Reading Disabilities in a Highly Transparent Orthography
GÜLDENOĞLU İ. B., Kargin T., ALATLI R., Guldenoglu B. N. D.
LEARNING DISABILITY QUARTERLY
, cilt.47, sa.4, ss.211-221, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20242. The Role of Word Decoding Speed and Accuracy on Reading Comprehension in a Highly Transparent and Morphologically Complex Orthography
KARGIN T., GÜLDENOĞLU İ. B., GENGEÇ H., ALATLI R.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , cilt.17, sa.3, ss.592-615, 2024 (TRDizin)
2024
20243. An exploratory, single-center study of factors associated with child marriage among Syrian female adolescents residing in Turkey
Kutuk M. O., Kilicaslan F., Tufan A. E., Celik F., Gokcen C., GÖZÜKARA BAĞ H. G., et al.
CHILDRENS HEALTH CARE
, cilt.53, sa.2, ss.131-147, 2024 (SSCI, Scopus)
2023
20234. An Examination of Reading Comprehension Skills of Readers with and without Reading Disabilities by Text Genre and Question Type
ALATLI R.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.24, sa.2, ss.970-989, 2023 (TRDizin)
2023
20235. Developmental Examination of Reading Performance of Readers with and without Reading Difficulties in Terms of Reading Components
KARGIN T., GÜLDENOĞLU İ. B., ALATLI R.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.24, sa.1, ss.85-105, 2023 (TRDizin)
2022
20226. Examination of the Reading Comprehension Skills of Good and Poor Readers in the Dimension of Reading Components Developed by a Reading Skills Assessment Tool
ALATLI R., GÜLDENOĞLU İ. B., Kargin T.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.47, sa.211, ss.273-295, 2022 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2017
20177. zInvestigation of Writing Performance of Secondary School Students with Hearing Impairments: Sample Group Study
ALATLI R., SERVİ C.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.18, sa.1, ss.27-43, 2017 (ESCI, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. Erken Dönemdeki Dil Becerileri ile Okuma Arasındaki İlişki
KARGIN T., GÜLDENOĞLU İ. B., ALATLI R., GENGEÇ H.
II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
20182. Erken Dönemdeki Dil Becerileri ile Okuma Arasındaki İlişkinin İncelendiği Güncel Araştırma Sonuçları
KARGIN T., GÜLDENOĞLU İ. B., ALATLI R., GENGEÇ H.
II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Matematik Öğretim Programlarının Genel Özellikleri
GÜLDENOĞLU İ. B., ALATLI R.
Özel Eğitimde Matematik Öğretimi, Prof. Dr. Tevhide KARGIN, Doç. Dr. İ. Birkan GÜLDENOĞLU, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.3-27, 2021
2021
20212. Dinlediğini Anlama
Alatlı R.
Değerlendirmeden Uygulamaya Tüm Yönleriyle Erken Okuryazarlık, Prof. Dr. Tevhide Kargın,Doç. Dr. Dilek Altun,Doç. Dr. İ. Birkan Güldenoğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.62-77, 2021
2021
20213. Matematik Öğretim Programlarının Genel Özellikleri
Alatlı R.
Özel Eğitimde Matematik Öğretimi, Prof. Dr. Tevhide Kargın,Doç. Dr. İ. Birkan Güldenoğlu, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.3-28, 2021
2021
20214. Dört İşlem Öğrenme Alanı: Özellikleri ve Öğretimi
Alatlı R.
Özel Eğitimde Matematik Öğretimi, Prof. Dr. Tevhide Kargın,Doç. Dr. İ. Birkan Güldenoğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.239-263, 2021
2021
20215. Okuma Öğretiminde Kullanılan Yöntemler
ALATLI R.
Özel Gereksinimli Öğrenciler için Okuma ve Okumanın Gelişimi, Laçin, Emre, Editör, Nobel, Ankara, ss.53-69, 2021
2018
20186. Tüketici Bildirimleri - Okul Öncesi Çocukların Akran-İlişkili Sosyal Becerilerine Özgü Deneysel Alanyazının Gözden Geçirilmesi
BAKKALOĞLU H., DEMİR Ş., İŞCEN KARASU F., ALAK G., ÖZBEK A. B., ALATLI R., et al.
Erken Çocukluk Özel Eğitimi El Kitabı, Hatice Bakkaloğlu, Şeyda Demir, Editör, Anı Yayınlcılık, ss.179-200, 2018
Desteklenen Projeler
2023 - 2026
2023 - 2026Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Akademik Performanslarına Etki Eden Yordayıcı Değişkenlerin Belirlenmesi
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Güldenoğlu İ. B., ALATLI R.
2017 - 2017
2017 - 2017
Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Projesi: I. Kademe Matemetik, II. Kademe Matematik, III. Kademe Matematik Öğretim Programlarının Geliştirilmesi
TÜBİTAK Projesi
GÜLDENOĞLU İ. B., ALATLI R.
2014 - 2015
2014 - 2015ANASINIFI ÖĞRENCİLERİNE ETKİNLİKLERLE PROSOSYAL DAVRANIŞLARIN ÖĞRETİMİNİN ETKİLİĞİNİN İNCELENMESİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ALATLI R.