Ağız Diş ve Çene Radyolojisi Sanal Gerçeklik Eğitim Modülü


ÖNDER M. (Yürütücü), ORHAN K.

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, BAP Güdümlü, 2024 - Devam Ediyor

  • Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
  • Destek Programı: BAP Güdümlü
  • Başlama Tarihi: Ekim 2024
  • Bitiş Tarihi: Devam ediyor

Proje Özeti


Gelişen teknolojiyle birlikte eğitim alanında sanal gerçeklik (VR) giderek daha fazla kullanılmaktadır. Diş hekimliği eğitiminde radyolojik görüntüleme önemli bir alanı kapsamaktadır ve öğrencilerin bu konuda kapsamlı bir pratik eğitim alması gerekmektedir ve öğrenciler bunun için radyasyon içeren bir dizi geleneksel pratik eğitim almaktadır. "Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi Sanal Gerçeklik Eğitim Modülü" adlı bu proje bir araştırma projesi olup, diş hekimliği öğrencilerinin radyolojik görüntüleme konularını etkileşimli ve etkileyici bir şekilde öğrenmede sanal gerçekliğin önemini araştırmaktadır. Bu modül, öğrencilere diş ve çevre dokuların radyolojisiyle ilgili temel prensipleri, teknikleri ve uygulamaları sanal bir ortamda sunmayı hedefleyerek bu modülün öğrenmeyi ne oranda kolaylaştırabileceği araştırılacaktır. Öğrenciler, sanal gerçeklik teknolojisinin sağladığı etkileşimli deneyim sayesinde dental radyolojik görüntüleme cihazlarını (periapikal röntgen cihazı) kullanarak diş ve çevre dokuları anatomi, varyasyon ve patoloji açısından tanıma ve yorumlama becerilerini radyasyon olmayan bir ortamda geliştireceklerdir. Projenin amacı, diş hekimliği öğrencilerinin teorik bilgilerini pekiştirmek ve klinik uygulamalara hazırlamak için sanal bir ortamda pratik deneyimler sağlayarak VR’nin öğrenmede etkisi araştırılacaktır. Bu proje kapsamında 4. ve 5. sınıf diş hekimliği öğrencilerine Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi stajında verilen maket üzerindeki radyoloji eğitimi sanal bir ortamda gerçek bir hasta varmış gibi uygulanacaktır. Öğrenciler bu deneyimleri üzerinden notlar alarak daha önceden gerçek hasta üzerinden notlar almış öğrencilerin notları bu notlarla karşılaştırılacaktır. Böylece bu modülün öğrencilerin radyolojik görüntüleme becerilerini artırmada, hatalı tanı ve tedavilerin önlenmesine katkıda bulunmada geleneksel yönteme kıyasla ne derece etkili olduğu araştırılacaktır.
Sonuç olarak "Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi Sanal Gerçeklik Eğitim Modülü" projesi ile diş hekimliği öğrencilerinin geleneksel pratik eğimlerine kıyasla VR ile öğrenmenin, öğrenmeyi kolaylaştırmadaki etkisi araştırılacaktır.