Pandemi döneminde dijital iletişim stratejileri: T.C. Sağlık Bakanlığı örneği


Kılıç N. P., Dikmen E. Ş. (Yürütücü), Özdora Akşak E.

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2020 - 2020

  • Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
  • Başlama Tarihi: Haziran 2020
  • Bitiş Tarihi: Ekim 2020

Proje Özeti

COVID-19 olarak bilinen yeni koronavirüs ilk olarak Aralık ayının son günlerinde Çin’in Vuhan Eyaleti’nde görülmesinden bu yana hızla yayılarak küresel bir boyut kazanmış ve Dünya Sağlık Örgütü tarafından pandemi olarak tanımlanmıştır. Ülkemizde de her geçen gün vaka sayısı artmaya devam etmektedir. Bu süreçte pek çok farklı medya platformu üzerinden konuyla ilgili açıklamalar yapılarak vatandaşlar bilgilendirilmektedir. Bu projenin amacı, COVID-19 pandemisi sırasında T.C. Sağlık Bakanlığının dijital iletişim stratejilerini ortaya çıkarmaktır. Bu sayede küresel ölçekte doğrudan toplumları etkileyen COVID-19 pandemisi gibi olağan dışı durumlarda yürütülen kriz yönetimini, iletişim stratejilerini belirleyerek uygulamadaki olumlu ve olumsuz yönleri ortaya çıkarmaktır. Yürütülen bu araştırma ile söz konusu iletişim stratejilerinin görünür kılınması, ileride yaşanabilecek büyük çaplı bunalım dönemlerinde kriz müdahale eylem planları ve diğer çalışmalar için bir kaynak oluşturulması amaçlanmaktadır.

Araştırma sahasını T.C. Sağlık Bakanlığının kurumsal sosyal medya hesapları (TwitterInstagramFacebook ve Youtube) oluşturmaktadır.